El Gran Premi de l'Emília-Romanya d'aquest cap de setmana va posar encara més emoció al campionat del món. En les 27 voltes de la cursa vam poder veure grans avançaments, caigudes, una lluita per la victòria fins a l'última volta i, com a cirereta del pastís, una polèmica acció d'Enea Bastianini sobre Jorge Martín per a treure-li la victòria.
El madrileny va liderar la prova gairebé des de l'inici, amb l'italià ben a prop tota l'estona, esperant el seu moment per a atacar. Amb Pecco Bagnaia fora de cursa per una caiguda a 8 voltes pel final, el seu compatriota el va ajudar a no perdre tants punts sobre Martín, líder del mundial. Quan quedaven poques corbes pel final, Bastianini va disparar la seva última bala per l'interior, tocant el líder i obligant-lo a sortir de la pista per a evitar la caiguda. L'acció no va agradar gens al pilot de Prima Pramac, que va travessar la línia de meta en segona posició i fent la botifarra, visiblement enfadat.
L'opinió dels pilots, dividida
Després de la carrera, la maniobra va ser comentada per tothom. Un dels pilots no hi veia res sancionable. Podeu endevinar qui era? Exacte, Pecco Bagnaia. L'italià va dir que "és un avançament en carrera normal", i que no era necessari penalitzar l'acció. Només Pedro Acosta ha estat d'acord amb ell, però matisant que "no ho veig sancionable perquè no m'ho han fet a mi. Si m'ho haguessin fet a mi, potser ho veuria diferent". La resta de la graella no hi estava tan d'acord, començant pel mateix Marc Márquez, tercer en aquesta cursa: "Crec que hauria de ser un 'drop one position', perquè l'Enea no s'ha mantingut a la pista".
Més dur ha estat un altre català, Aleix Espargaró: "No entenc què fan els comissaris, estic molt decebut", comentava davant la decisió de no sancionar l'acció. "No tinc paraules, un pilot toca l'altre, tots dos van fora de pista i ni tan sols es molesten a investigar-ho. No té sentit", va continuar, seguint amb un "em preocupa el missatge que ens estan donant. Ens estan dient que podem fer el que vulguem, fins i tot treure un company de la pista, i aquest és un anunci molt perillós".
Un altre italià, Luca Marini, es va posar de part de l'espanyol: "Si Martín no hagués aixecat la moto, hauria caigut. Crec que és injust treure de la pista un altre pilot. Si hagués caigut, hauria estat penalització, però com es va quedar dret, no. La maniobra de Bastianini no canvia, no té cap sentit". Marini també va demanar "que les normes siguin clares i que es mantinguin així fins a final de temporada. Aleshores podrem parlar per a trobar una millor solució". Álex Márquez també vol tenir aquesta conversa, per a "posar límits" i evitar malentesos i riscos innecessaris.
Bastianini manté Bagnaia viu al Mundial
Amb la caiguda de l'italià, Martín va veure una oportunitat ideal per a allunyar-se en el campionat. Per això el madrileny va evitar anar a terra en aquesta última acció, per a no perdre tots els punts. Amb la victòria, hauria marxat 29 punts per sobre de Bagnaia, però amb aquesta segona posició només l'allarga fins als 25. Tot i això, el Mundial se li ha posat molt a favor, si pot mantenir a ratlla les dues bèsties que venen per darrere. Les 2 victòries de Márquez i aquesta última de Bastianini els situen molt més a prop de la primera plaça. Un Mundial que semblava de 2 pilots, ara és de 4. L'italià ja és només a 35 punts del seu company d'equip, Bagnaia, i el de Cervera, un punt per sota. Amb 6 curses per disputar-se, qualsevol error pot canviar la classificació:
- Jorge Martín - 341 punts
- Pecco Bagnaia - 317 punts
- Enea Bastianini - 282 punts
- Marc Márquez - 281 punts