Els tests de Sepang han ratificat el que tots sabíem, que Ducati continua regnant a la graella i tornarà a ser la màxima favorita per alçar-se amb el Mundial. El que és més difícil d'anticipar és qui serà el pilot que aconsegueixi emportar-se el campionat de 2024. El que sembla més clar és que, l'esmentat pilot, serà entre els que disposen els de Borgo Panigale, que tenen la sort de tenir una llarga llista d'alguns dels millors de la graella: Pecco Bagnaia, Jorge Martín, Marco Bezzecchi o Marc Márquez.

A priori, els grans favorits són els quatre que disposen de la moto de fàbrica, l'oficial, la Desmosedici GP24, un fet que deixaria fora a la Gresini del '93'. No obstant això, tal com ha dit Fabio Di Giannantonio, pilot del VR46, no hi ha tanta diferència entre la muntura d'aquest any i la de la campanya anterior, una cosa a què s'agafen tots els pilots que compten amb una moto satèl·lit. Malgrat les paraules de l'italià, això sí, els tests de Sepang van demostrar que les oficials van un pas per davant de la resta, ja que; Bagnaia, Martín i Bastianini van ocupar les tres primeres posicions.

Marc Márquez, preocupat al box de Gresini / Foto: Europa Press

Marc Márquez té molt què dir

El traçat malai, a més de ser testimoni de la superioritat de les Ducati, també ho va ser dels problemes de Marc Márquez per adaptar-se a la seva nova amiga. El '93' va anar de menys a més durant el transcurs de les tres jornades que van durar els tests, amb un primer dia per oblidar. Fins a quatre problemes tècnics va tenir la seva moto. A poc a poc, l'ilerdenc va anar agafant ritme fins a acabar l'última jornada en sisena posició, sense ser capaç de baixar el 1:56 que sí que van registrar Bagnaia, Martín, Bastianini o el seu germà Alex Márquez (amb la mateixa moto).

Al terme dels tests, l'octocampió del món va refusar posar-se objectius massa ambiciosos com guanyar el Mundial, i fins i tot alguna cursa, per treure's pressió i rebaixar les expectatives. Veient el vist, és una bona estratègia, però tots coneixen a Márquez i la seva capacitat per esprémer al màxim les seves virtuts. A més, el '93' comptarà amb una última oportunitat, abans de l'inici del campionat, a Qatar, els dies 19 i 20 de febrer, en els segons tests oficials, per continuar preparant la seva posada al punt.

Marc Márquez durant els tests de Sepang amb Gresini / Foto: EFE

Els grans experts ja situen a Márquez, malgrat les seves discretes jornades, entre els favorits al títol, perquè més enllà de la mateixa moto, el pilot té molt què dir. En un món, el de MotoGP, en el qual l'aerodinàmica cada vegada està agafant més importància, hi ha altres factors a tenir en compte perquè la moto funcioni, entre ells, el maneig dels pilots sobre la seva muntura, i allà Marc Márquez és un dels millors, si no el millor. Encara que, també, avancen els pneumàtics, una altra de les claus en les curses.

La gestió dels pneumàtics, l'as sota la màniga de Márquez

Michelin és el proveïdor oficial de les gomes i ja està avançant de cara al futur. A Sepang els pilots ja van rebre compostos ideats per rendir millor en les distàncies llargues. "El que buscàvem no era tant un pas endavant en el rendiment com en la consistència del rendiment, especialment en la part posterior. En particular, per a la part davantera, aquest serà un pas cap a una nova generació de pneumàtics que s'utilitzarà per a 2025 amb una nova estructura de pneumàtics. Els comentaris dels pilots són positius i també ho ha estat el rendiment en els últims dies, la consistència també s'ha vist amb la part posterior tova amb la qual pots fer 25-26 voltes", va dir Piero Taramasso.

Marc Márquez, concentrat en el 'box' de Gresini / Foto: Europa Press

El màxim responsable de Michelin en MotoGP ha reconegut que a l'hora de crear aquests nous pneumàtics el feedback dels pilots és realment important i Marc és un dels que més ho controla. "És cert, alguns pilots, com Marc Márquez, com a campió que és, sap transmetre molt bé cert tipus de feedback [...] Tanmateix, també hi ha pilots que tendeixen a estressar més els pneumàtics". Precisament, aquesta gestió de les gomes, és una de les cartes que té guardades sota la màniga el '93' per guanyar molts Grans Premis.