Torna el millor Barça per donar un cop de puny sobre la taula i decantar de nou la Lliga (1-0). L'Atlètic de Madrid s'havia apropat perillosament, però una versió més que excel·lent dels blaugrana tornen a deixar les coses clares.
Col·lectivament superbs a la primera meitat i molt consistents en defensa a la segona, han ajudat i molt a marxar amb un gran resultat. I sempre amb l'aparició d'un decisiu Leo Messi que ha permès que els vitals tres punts es quedin al Camp Nou.
Messi lidera l'excel·lència
Un partit dels grans, dels que decideixen un títol, i no ha decebut gens. Tant Barça com Atlètic de Madrid han sortit amb les millors gales, però els blaugrana han estat els líders sobre la gespa.
Per treure'n profit del partit es necessitava un Barça imperial, perquè les ratxes podien desestabilitzar. Els matalassers portaven vuit victòries de manera consecutiva i els blaugrana tres empats en els cinc últims partits de Lliga. Però amb un Messi entonat tot canvia.
I un dels factors clau, a banda de la presència del '10', ha estat l'actitud. Si en els recents duels entre els dos conjunts el Barça havia patit en l'arrencada per culpa d'un sempre intens Atlètic, aquesta vegada ha estat al revés. Ningú s'ha escapat de les seves responsabilitats i el Barça ha dominat, ha fet patir i ha controlat la pilota.
Amb Messi com a bandera, el Barça ha trucant a la porta del gol. L'estrella argentina és qui ha comandat l'equip des del camp. I com ja és una tònica en les seves últimes actuacions, ha obert el marcador després d'una magistral falta minuts abans de la primera mitja hora de partit. Tercer gol consecutiu a pilota aturada i el seu 600 entre el Barça i l'Argentina. Un gran Messi que ha liderat el Barça en una primera meitat que ha fregat l'excel·lència, però que queda una mica tacada després de la lesió muscular d'Iniesta.
Paciència i consistència
El Barça ha necessitat de la seu joc més dominador i més tranquil per retenir les forces dels madrilenys. Amb tot de cara i amb la feina feta, els blaugrana han resistit a l'agressiu plantejament del Cholo Simeone. L'Atlètic no tenia res a perdre i han anat a per totes en els segons 45 minuts.
Però el Barça ha demostrat la seva solidesa i el perquè encara no ha perdut cap partit en aquesta Lliga. L'Atlètic s'ha desequilibrat i el Barça ha sabut combatre. Les exigències defensives han augmentat, però la persistència no ha marxat.
Ter Stegen ha decidit bé les seves intervencions amb els peus, Umtiti ha estat molt expeditiu i Piqué, tot i que amb un nou ensurt de recaiguda a la seva lesió, no ha deixat de liderar la defensa. El Barça ha sabut agafar el seu ritme i no ha decebut.
Cop d'autoritat a la Lliga i el Barça li treu tres punts decisius a l'Atlètic. Ara queden onze jornades i la distància torna a augmentar als vuit punts. El barcelonisme torna a sentir el títol més a prop.