El Barça s'ha retrobat amb la victòria a la Lliga F després de la derrota a casa contra el Llevant i ha guanyat a l'Espanyol (0-2) amb gols de Graham Hansen i Salma Paralluelo. El conjunt blaugrana suma tres punts en el derbi corresponent a la jornada 18 i es manté com a líder indiscutible de la Lliga F amb 51 punts. Per la seva part, l'Espanyol es queda amb 18 punts, en tretzena posició a cinc del descens.
El derbi és blaugrana! 💙❤️ pic.twitter.com/TPP6Obdns0
— FC Barcelona Femení (@FCBfemeni) February 9, 2025
Un Barça poc creatiu no inquieta a un Espanyol ben plantat
Ha començat a rodar l'esfèrica a la gespa de la Ciutat Esportiva Dani Jarque i amb ella ha arribat la primera ocasió de perill del Barça. En el primer minut de joc, Kika ha fet una rematada de cap que no ha agafat porteria per poc. Tot i aquesta clara ocasió inicial, en els següents minuts, el Barça no ha aconseguit generar perill. El domini de l'esfèrica ha estat blaugrana, però aquest no s'ha traduït en rematades a porteria. La més clara del conjunt de Pere Romeu ha arribat en la sortida d'un córner, Irene Paredes s'ha fet l'espai per rematar sense marca, però una gran intervenció de Salvador ha evitat el primer de les culers.
Per la seva part, el plantejament inicial de les periques era clar; deixar que el rival sortís jugant amb la pilota i intentar aguantar en un bloc mitjà que a mesura que el Barça movia la pilota s'ha anat convertint en un bloc baix. Quant a l'ofensiu, han intentat buscar pilotes a l'esquena de la defensa, però sense gaire èxit.
![Barça femení Graham Hansen / Foto: @FCBfemeni Barça femení Graham Hansen / Foto: @FCBfemeni](/uploads/s1/51/09/29/18/whatsapp-image-2025-02-09-at-12-47-03_15_630x420.jpeg)
Superada la mitja hora de joc, s'ha mantingut l'empat a zero en el marcador i el cert, és que el Barça no ha incomodat gens a l'Espanyol. Les locals, ben plantades enrere, han tancat bé els espais, mentre que a les blaugrana els hi ha mancat creativitat en l'última passada. El duel ha arribat 0-0 al descans.
El Barça millora i obre la llauna
En la represa, Irenes Paredes ha tingut una nova ocasió en un córner, però la seva rematada ha anat per damunt del travesser. Pocs minuts després, el duel ha quedat aturat durant uns minuts perquè hi ha hagut una topada entre dues jugadores de l'Espanyol. Á del Álamo i Simona han intentat rematar una pilota aèria i han acabat xocant els caps. Afortunadament, Álamo s'ha recuperat al moment i Simona, després de rebre assistència, ha pogut reincorporar-se al joc. Amb el partit de nou en joc, el Barça s'ha bolcat més en atac i Irene Paredes, de nou en un córner i Clàudia Pina en una rematada llunyana han intentat, sense encert, fer el primer.
En un duel que al conjunt visitant li estava costant molt generar perill en combinacions, la pilota aèria sempre és bona opció, i així ha arribat el primer gol del Barça. Hansen, amb el cap, ha rematat i ha obert la llauna. Aquesta vegada, Salvador no ha pogut evitar el gol rival.
![caroline graham hansen / Foto: @FCBfemeni caroline graham hansen / Foto: @FCBfemeni](/uploads/s1/51/09/36/68/europapress-6508759-caroline-graham-hansen-of-fc-barcelona-femenino-in-action-during-the_15_630x420.jpeg)
I quatre minuts després, amb l'Espanyol més desconcentrat després d'encaixar el primer, ha arribat el segon. Salma Paralluelo, que no feia gaires minuts que havia entrat al terreny de joc, ha fet el 0-2 rebent en l'interior de l'àrea i definint amb molta tranquil·litat al pal més allunyat de Salvador. Amb el partit encarrilat i sense que l'Espanyol hagués generat cap acció de perill a la porteria defensada per Cata Coll, el Barça ha contemporitzat el joc i sense deixar de buscar el tercer, tampoc ha volgut realitzar grans esforços extra.