El Barça tanca una nova carpeta i continua sumant milions per poder fer front a les moltes despeses existents i per resoldre d'una vegada per totes els problemes econòmics. Joan Laporta, el president culer, ha comparegut aquest dimarts en roda de premsa per parlar de l'actualitat blaugrana, del cas Dani Olmo i Pau Víctor, com també per destacar l'acord amb Nike i el retorn a la regla 1 a 1 del fair play financer. Però és que també ha parlat sobre un dels negocis que ha permès el club blaugrana fer un nou salt a nivell econòmic, com és el dels seients VIP de l'Spotify Camp Nou.

🍟 "Els que han actuat de manera vergonyosa, se l'han de menjar amb patates"
🔥 "L'oposició ha tingut una ocasió d'or per demostrar que estima el Barça i no l'ha aprofitat"
 

El negoci dels seients VIP de l'Spotify Camp Nou

Encara no s'ha estrenat el nou estadi, però sí es comença a gestionar el seu futur servei. I un dels temes recurrents en les últimes setmanes ha estat parlar dels seients VIP, localitats molt cotitzades en el futur estadi culer i amb una visió i comoditat privilegiades. Per això és normal que el Barça faci negoci amb elles, i és que ja l'ha fet abans que agafin forma de manera definitiva.

Joan Laporta, en la roda de premsa del cas Olmo / Foto: Montse Giralt
Joan Laporta rient durant la roda de premsa / Foto: Montse Giralt

I a la roda de premsa ha parlat obertament del nou contracte firmat, pel qual ja s'han venut 475 seients VIP a 30 anys. I el preu cobrat inicialment és de 100 milions d'euros, perquè els compradors tinguin el dret d'explotar aquests seients durant les tres dècades, però també sabent que els 300 milions previstos a la llarga s'acabaran cobrant. El que també s'ha reconegut és d'on són els fons d'inversió que han comprat aquesta primera partida: "Hi ha un inversor de Qatar que va invertir 30 milions, l’altre arriba dels Emirats Àrabs, de 70 milions".

Per acabar amb el tema, Laporta afegeix que "l'operació dels seients VIP s'hauria fet igualment". I recorda que "aquest producte no l'hem inventat nosaltres, ja fa temps que funciona als Estats Units, però l'hem adaptat al Barça".

 

L'Spotify Camp Nou, a la retina

Per tant, notícia en clau futur i primers beneficis importants del nou estadi abans que acabi la seva construcció. Un retorn encara sense data, però que el mateix Laporta ha apuntat que "si no hi havia imponderables volíem tornar al Camp Nou a principis del 2025, però s’han produït". Per això s'ha confirmat l'endarreriment d'aquest esperat retorn.

Tot i això, cada vegada queda menys i des del Barça saben que quan es deixi Montjuïc tot seran alegries: "El nou estadi ens donarà grans ingressos de cara als pròxims anys". I Joan Laporta, sempre clar, ha acabat dient que "hi anirem quan hi puguem anar".

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!