El Barça està convençut que el model de la Grada d'Animació és obsolet. És per això que, aprofitant que la tornada a l'Spotify Camp Nou és cada vegada més a prop, el club blaugrana ha decidit impulsar un procés participatiu amb els socis per dissenyar un nou model d'animació. Així ho va anunciar el Barça fa uns dies, una informació que Maria Elena Fort, la vicepresidenta institucional blaugrana, ha reiterat en una entrevista a Barça One.

"Per al nou Spotify Camp Nou és necessari un nou espai d'animació", afirma Fort, que considera que el model d'animació s'ha de renovar, adaptant-se a les noves normatives, i que ha d'obrir-se als socis i sòcies més joves.

Maria Elena Fort, vicepresidenta institucional del Barça / Foto: FC Barcelona

A la recerca d'un nou model d'animació

"En el nou Spotify Camp Nou estem construint una cosa diferent i l'espai d'animació també deure ser-ho. Molts socis i sòcies ens han traslladat la seva inquietud per no haver pogut accedir a la grada d'animació, que estava molt tancada. Hem de democratitzar-la i escoltar als més joves", afegeix la vicepresidenta blaugrana.

El model de grada d'animació instaurat fins aquesta temporada va ser instaurat en el 2016, per la Junta Directiva de Josep Maria Bartomeu, i només va comptar amb 4 grups d'aficionats. "Era un model que responia a les necessitats d'aquell moment, amb les normes que hi havia en aquell moment. Creiem que en la tornada a l'Spotify Camp Nou aquest model ja no funciona. El que fa deu anys era normal, ara no ho és. Els clubs tenim l'obligació de vetllar perquè es compleixin les normatives. En el Barça hem de ser un exemple". En aquest sentit, Maria Elena Fort fa referència a la problemàtica per les multes rebudes pel Barça i que ha desencadenat amb l'extinció de la Grada d'Animació del Estadi Lluís Companys. "Els grups d'animació tenen beneficis, però també responsabilitats. Han de respectar les normes. En les últimes temporades hem tingut una reiterada obertura i resolució d'expedients per incompliment de la llei anitiviolencia als estadis. I el Barça no podia permetre aquesta situació. Hi havia uns acords firmats i els hem aplicat", ha manifestat Fort.

L'Spotify Camp Nou, cada vegada més a prop de tornar a obrir les seves portes / Foto: FC Barcelona

S'inicia el procés participatiu

El Barça no vol imposar un nou model d'animació, sinó que aquest sigui decidit pels socis. És per això que ha obert un procés participatiu per recopilar idees. "Volem una fotografia genèrica del que el barcelonisme pensa que ha de ser l'animació en el nostre club. Serà un procés transparent, que es farà escoltant els socis i sòcies. Després, prendrem decisions en la línia d'implicar la gent que, fins ara, no ha accedit a la grada d'animació. Des del club s'ha de donar un nou impuls, a la grada i a l'animació en general. Respectarem el tarannà propi de l'afició blaugrana. Hem d'escoltar tothom, buscar equilibris, i generar el consens més gran possible."

I és que aquest dijous, el Barça ha comunicat als socis i sòcies que s'ha obert el formulari perquè s'inscriguin en el procés participatiu. "Cap al mes de juny haurem acabat aquesta fase i podrem tenir una proposta clara de com ha de ser la grada d'animació. Quan tinguem el model, explicarem com serà el procés perquè aquells que estimin, puguin participar i puguin estar".

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!