Javier Tebas segueix estenent el seu negoci de la Lliga de Futbol Professional per tot el món. Si fa uns dies es va confirmar que els partits es podran veure de manera gratuïta a través de Facebook (però amb restriccions), ara el Barça o el Reial Madrid tindran l'obligació de jugar almenys un partit als Estats Units.

La Lliga ha fet oficial un acord amb la multinacional estatunidenca de mitjans, esports i entreteniment Relevent per formar l'organització LaLiga North America. La primera gran promoció serà portar algun partit de la Lliga al país americà, amb presència d'un dels dos grans clubs de la competició.

L'acord a què han arribat serà de 15 anys i la intenció és estendre el negoci futbolístic espanyol als Estats Units i al Canadà. I per començar en aquesta temporada 2018/19. Una idea que comença a imitar el negoci de l'NBA (bàsquet), l'NFL (futbol americà), l'MLB (beisbol) i l'NHL (hoquei gel), totes les grans competicions nord-americanes, que ja fan partits fora de les fronteres dels Estats Units i Canadà.

EFE

El Girona-Barça, candidat

No hi ha res tancat ni se sap què passarà aquesta temporada, però un dels partits candidats que es planteja la Lliga és el Girona-Barça corresponent a la segona volta. El partit seria el suposadament disputat a Montilivi en una jornada que es jugaria durant el proper mes de gener del 2019.

Una possibilitat factible, però sense ser definitiva. Abans, però, queden moltes reunions per acabar de definir un dels primers passos d'aquest nou acord.

Tebas segueix progressant

Si fa uns dies s'anunciava l'acord amb Facebook, ara aquest nou negoci amb Relevent fa que Tebas se segueixi posant medalles per la seva gestió futurista. "Si l'NBA o l'NFL juguen partits fora del seu entorn o els seus països, per què no ho pot fer la Lliga espanyola? És important per desenvolupar la nostra marca. Està entre els nostres objectius a curt o mitjà termini portar un partit de la Lliga espanyola cada any als Estats Units", ha assenyalat Tebas.

També ha parlat Stephen Ross, president i propietari de Relevent (que tindrà el 50% de la propietat de LaLiga North America i repartit a mitges amb l'LFP): "Aquesta extraordinària aliança d'empreses és el següent gran pas en la creixent popularitat del futbol a l'Amèrica del Nord".

"Aquesta relació única crearà noves oportunitats perquè milions d'aficionats al futbol nord-americans experimentin el futbol més apassionat, emocionant i de més alt nivell del món", afegeix Ross amb clares intencions de treure profit d'un acord que ja es pot considerar històric. "Aquesta associació demostra la visió de present i futur de LaLiga de ser la millor lliga de futbol del món", ha explicat també Danny Sillman, CEO de Relevent.

Un gran acord entre la Lliga i Relevent, que també és la impulsora de la International Champions Cup. El futur del futbol, per estrany que sembli, el comença a escriure Javier Tebas amb la Lliga espanyola.