La relació entre Nike i Barça va començar el 1998. Són 26 anys ininterromputs d'una relació històrica al món del futbol i, si no s’espatlla, es mantindrà com a mínim 14 anys més, fins a 2038. Aquest acord entre Nike i el Barça suposa una ampliació de l’actual contracte de patrocini tant pel que fa a la duració com a l’import econòmic: s’allarga 10 anys més, del 2028, en què finalitzava fins al 2038, i se n’augmenta l’import. Mesos i mesos de dures negociacions en què semblava que es trencarien els ponts i continuarien ambdues entitats per camins separats.
El Barça mantindrà una marca pròpia
Tot i signar un abismal contracte multimilionari amb l'empresa estatunidenca, el Barça mantindrà una marca pròpia. De fet, donant un cop d'ull a la web del Futbol Club Barcelona, es pot apreciar a l'apartat "Samarretes Retro", com el club català disposa d'una varietat d'aquestes elàstiques que fa uns quants anys van marcar la història culer. Per tant, tot i aquests 1.700 milions d'euros a l'entitat catalana, el club no en té prou i es troba a la recerca de més ingressos. Un exemple, precisament, serà el logotip de Kobe Bryant, que ja apareix a la roba que la llegenda de l'NBA ha tret amb Nike des de la seva associació l'any 2003, però que, a més a més, en la campanya 2025/26 apareixerà també al pit dels futbolistes del Barça amb la samarreta visitant.
Entre altres, trobem la samarreta vintage del primer equipament el 1899, també la segona samarreta que va vestir l'equip durant els anys 1990-92 o, també, la groga de la temporada 1974/75. Per no oblidar-se de l'estil Johan Cruyff que té un espai reservat en aquesta secció pletòrica del Barça.
Perseguir les noves tendències com el 'blokecore'
Aquest estil de dur samarretes antigues combinades amb roba de carrer, formal o informal, es coneix com a 'blokecore'. Aquí brilla l'autenticitat i la cerca d'una moda rupturista. És més que una simple elecció de roba; és una forma de viure i definir-se. L'essència d'aquest estil radica en poder combinar la teva forma de vestir més urbana amb les samarretes esportives, en el cas que ens ocupa blaugrana, que més agraden i defineixen.
"El FC Barcelona i Nike, dues marques líders a la indústria de l’esport, es complauen d’anunciar el començament d’un nou acord multianual de partnership, que tindrà vigència a partir d’aquesta temporada i que aporta un nou model d’associació estratègica de col·laboració entre les dues organitzacions", va anunciar el club blaugrana. Dins d'aquesta col·laboració, però, el Barça continua el camí de la recerca de nous ingressos addicionals per fer front a la regla 1:1 i poder fer incorporacions al mercat hivernal si així ho consideren oportú Deco i Flick. A uns preus d'entre els 60 i els 80 euros, aquesta via se suma a les moltes altres que existeixen a l'ens presidit per Joan Laporta per mantenir el Barça en un estatuts econòmic favorable.