Nike seguirà vestint al Barça fins al 2038. La multinacional americana i el club blaugrana oficialitzaven aquest dissabte un acord per prolongar el seu conveni per 10 anys més del que contemplava l'últim contracte, retribuint aquest nou acord amb uns 1.700 milions d'euros a l'entitat catalana.

Així doncs, Barça seguirà sent un dels principals actius de representació del 'Swoosh' de Nike, i segons ha revelat Mundo Deportivo, també ho serà de The Sheath a partir de la pròxima temporada. El logotip de Kobe Bryant apareix en la roba que la llegenda de l'NBA ha tret amb Nike des de la seva associació l'any 2003, però en la campanya 2025/26, apareixeria també al pit dels futbolistes del Barça.

Barça i Kobe Bryant, una associació amb un potencial marketinià incalculable

The Sheath substituiria el Swoosh al costat de l'escut del Barça en la segona equipació. Amb la seva aparença encara com a incògnita, una primera aproximació d'aquesta és la de la fotografia anterior. D'aquesta manera, el Barça es convertiria en la segona entitat de futbol a portar el logo d'una icona de l'NBA a la seva samarreta. El PSG ja ho va fer amb el Jumpman de Michael Jordan a partir de la temporada 2019/20 i, amb la imatge de futbolistes com Neymar o Kylian Mbappé, aquest acord de patrocini es va convertir en una mina d'or per al gegant francès.

Ara, amb el conveni Barça-Kobe Bryant, l'entitat catalana està en una potencial posició lucrativa privilegiada, i és que aquesta associació té un potencial marketinià incalculable. El fet que el llegendari jugador dels Lakers fos un reconegut fan del Barça i que se l'hagués vist posar orgullosament amb la samarreta blaugrana en reiterades ocasions no deixa d'afegir-li valor a l'aliança. Aquesta línia de roba rebria el nom de Mamba Collection.

Kobe Bryant i Pep Guardiola, amb la samarreta del Barça / Foto: FC Barcelona

127 milions d'euros per temporada, més el potencial de Mamba Collection

1.700 milions d'euros per 10 anys són 127 milions d'euros per temporada. A aquestes brutals xifres cal sumar-li el potencial d'aquesta Mamba Collection, que, tal com ha passat en l'acord amb Spotify, s'augura que sigui tot un èxit a nivell de vendes. Sens dubte, es tracta de patrocinis que no deixen d'afegir-li valor a la marca Barça. A més a més, si el rendiment esportiu de l'equip acompanya, que ara com ara ho està fent, la sortida al mercat dels productes del club sempre té millor acollida.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!