El Barça presentarà als socis en la pròxima assemblea general ordinària del 20 d'octubre un nou disseny de l'escut. Josep Vives, portaveu del club, ha fet públics els detalls en roda de premsa: "La pilota creix, les barres passen de set a cinc, es potencien els colors blau i grana i desapareix l'acrònim FCB". Aquest nou disseny entrarà en vigor, si els socis compromissaris així ho creuen oportú, a partir de la temporada 2019/20.
Aquesta és la proposta d'evolució de l'escut del Barça.
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) 27 de septiembre de 2018
Se sotmetrà a l'aprovació dels socis a la propera Assemblea
pic.twitter.com/8ZXHsq2VQv
Segons Vives, l'escut és on desemboca el projecte de marca del Barça, que pretén convertir el club "en la marca més admirada del món". L'evolució de l'emblema "per fer front a les noves necessitats digitals i de consum de continguts" també respon a un dels principals objectius del Pla Estratègic del Barça, que busca potenciar el seu nom a nivell internacional. Summa, companyia de branding barcelonina, ha estat l'encarregada de redissenyar un escut que ja ha patit deu canvis des del 1899.
El Barça defensa que els canvis "no posen en perill el reconeixement" del símbol i respecten "les arrels del club i l'origen del propi escut". La nova forma busca assolir "més harmonia" i "donar més visibilitat" a Barcelona o Catalunya mantenint "intacta la seva essència".
L'any 2002, el Barça va actualitzar per última vegada la seva imatge corporativa. El dissenyador català Claret Serrahima va ser l'encarregat de renovar les línies de l'escut que des d'aquell any han lluit tots els futbolistes al pit de la samarreta.