El Barça ha canviat radicalment d'opinió i d'estratègia amb Frenkie de Jong, que fa tan sols unes setmanes estava totalment sentenciat, i el seu nom figurava en la llista de descarts. Hans-Dieter Flick el va castigar per la seva discreta aportació i la seva actitud i el va deixar sense jugar ni un sol minut durant diversos partits, però hi ha hagut un gir dràstic en els esdeveniments en aquest 2025, ja que s'ha guanyat la confiança de l'entrenador germànic.

Ha aprofitat les oportunitats que ha tingut i s'ha beneficiat de la davallada de rendiment de Marc Casadó per recuperar la titularitat, i ha demostrat que mereix ser una peça indispensable. S'entén a la perfecció amb Pedri González i amb Dani Olmo, i ha sorprès amb la seva millora, ja que es troba en un moment de forma espectacular, que feia molt temps que no se li veia. I en el Camp Nou ara desitgen renovar el seu contracte.

Joan Laporta i Deco

Joan Laporta i Deco han reprès les converses per ampliar el vincle que té, i que expirarà en poc més de 12 mesos, perquè pugui quedar-se en el conjunt blaugrana durant més temps. Però no serà senzill, ja que percep un salari molt elevat, que no estan disposats a continuar pagant-li, de manera que el neerlandès hauria d'acceptar una rebaixa considerable en els seus emoluments. I hi ha molts clubs top d'Europa que han contactat amb el seu representant.

Chelsea, Arsenal, Liverpool, Manchester United, Paris Saint-Germain, Inter de Milà o Bayern de Munic han recuperat l'interès que tenien per De Jong en el passat, i han traslladat el seu enorme interès a comptar amb els seus serveis. Però el Barça ja té una fórmula per convèncer el migcampista de 27 anys i que acabi renovant, que consistiria a garantir-li que continuaria cobrant la mateixa xifra, però una part en funció de variables pel seu rendiment.

Frenkie de Jong

És a dir, que l'ex del Willem II i de l'Ajax d'Amsterdam mantindria el seu espectacular salari, sempre que disputi una quantitat de partits i de minuts en concret, i també, segons els èxits col·lectius.

El Barça ofereix a De Jong un sou fix de 10 milions d'euros a l'any

La quantitat fixa que De Jong percebria del Barça seria d'uns 10 milions d'euros a l'any, i la resta de diners, haurien de guanyar-l'hi sobre el terreny de joc. I la durada del seu nou contracte seria per tres anys més, és a dir, fins a 2029.

Deco i Laporta esperen que Frenkie accepti, i es quedi a les ordres de Flick.