El Barça continua sent molt positiu i a les bones sensacions esportives ara s'afegeix una nova solució a nivell econòmic. El club blaugrana porta anys intentant reconduir la situació financera i sembla que mica en mica ho va aconseguint. La realitat és que els acords van arribant i les respostes econòmiques van tornant el club a la normalitat. I una de les potes principals que quedaven era l'acord amb Nike, que ara sí ja està tancat.
Acord entre el Barça i Nike
Tal com s'ha informat en les últimes hores a la premsa de Barcelona, Joan Laporta va anunciar aquest acord amb la firma nord-americana aquest divendres en una reunió de la junta directiva en format telemàtic. Es van presentar totes les xifres de l'entesa amb Nike i es van emplaçar a tancar la firma en els propers dies.
El Barça, a més de millorar el que cobraria per temporada de Nike, també s'aprofitaria d'un signing bonus, que seria el que es pagaria pel simple fet de firmar la renovació, amb un valor proper als 158 milions d'euros. Una injecció econòmica molt important, però que s'hauria de repartir en els anys de contracte que es tenien fixats en l'anterior acord i fins acabar el nou acord. Per tant, serien uns milions dividits en 14 anys, sabent que la nova vinculació amb Nike s'acabaria al 2038.
Així mateix, el total que es cobraria de Nike per temporada ascendiria fins als 127 milions d'euros. Una xifra destacada a dia d'avui, suposant més de 1.700 milions que la marca estatunidenca invertiria en el Barça durant tots aquests anys.
La competència de Nike amb Puma
Cal recordar que el Barça no tenia tan clara aquesta aposta per Nike, encara que hi hagués contracte en vigor com a mínim fins al 2028. El club blaugrana es va plantejar treure la seva pròpia marca, com també apostar per altres firmes que estaven disposades a fer ofertes econòmicament molt interessants.
La més destacada va ser la de Puma, ja que la marca alemanya augmentava el preu del que cobrava el Barça fins ara. Per això es va traslladar aquesta proposta a Nike, que finalment va canviar les seves condicions per igualar la proposta de Puma.
El que sí queda clar és que tant el Barça com Nike veuen l'anunci oficial molt a prop. Per tant, tranquil·litat i intencions de continuar una relació que dura des del 1998. El Barça mica en mica va trobant solucions econòmiques i ja pensa més que en positiu veient la recuperació definitiva molt a prop. La tornada a l'Spotify Camp Nou també serà un extra per tornar a la normalitat de manera definitiva.