El Barça s'avança als seus competidors i torna a fer un pas tecnològic de primera magnitud. Segons ha pogut saber El Nacional, el club català i l’empresa londinenca Supponor han signat un acord pel qual l’entitat barcelonista disposarà de la possibilitat d’adaptar publicitats a totes les regions del món durant els partits de Lliga que disputi com a local al Camp Nou. A partir d'aquesta mateixa temporada, els panells publicitaris de l’estadi -conegudes com U televisiva- deixaran de promocionar el mateix missatge per a tot el planeta.

Les campanyes que s'emeten a l'Estat seran diferents d’aquelles que els aficionats de la Xina veuran als seus televisors. És a dir: un anunci d'un banc estatal exposat als panells publicitaris durant la disputa d’un Barça-Celta no genera avui dia cap impacte a Àsia. De fet, no serveix de res, ni per a l’entitat bancària ni per a l'espectador asiàtic. Per tant, aquesta publicitat nacional que s'emet als panells del Camp Nou i que té sentit a tot l'Estat, serà substituïda digitalment per un altre tipus de campanya que s’adeqüi individualment a cada un dels diferents territoris.

Supponor Reality Augmented from Supponor on Vimeo.

El club va adquirir els drets de software i el hardware a Supponor a finals del passat octubre, en una maniobra estratègica que l’ajudarà a diversificar la venda de leds del Camp Nou segons la voluntat de cada partner. Aquest pas significarà un avantatge per al Barça a l'hora de cercar nous patrocinadors regionals, ja que tindrà la possibilitat de fer-los aparèixer durant els partits oficials de Lliga en cada un dels mercats on els espònsors desitgin publicitar-se. A la vegada, li generarà noves fonts d’ingressos per tal de seguir fent augmentar la facturació anual, convertida ja en la més alta del món de l'esport. “Necessitem més ingressos i això ens anirà molt bé”, admeten des del club barcelonista.



La plataforma tecnològica està dissenyada per Supponor, una empresa pionera, líder en el sector i especialitzada en l'explotació virtual de la publicitat en les retransmissions esportives. De fet, aquesta societat ja ha treballat indirectament amb el Barça a través d’un acord amb LaLiga, en el qual ha explotat la producció publicitària dels equips punters, incloent-hi els blaugrana, en més de 150 partits fora de casa disputats durant les darreres cinc temporades. Ara fa un any, Supponor també va signar un acord amb el Borussia Dortmund alemany.