Els motors es comencen a escoltar perquè aquest proper mes de gener —del 5 al 19— es disputa una nova edició del Ral·li Dakar. Novament tindrà lloc a l'Aràbia Saudita, país que acull la competició per cinquè any consecutiu després de marxar de l'Àfrica al 2007 i d'estar un llarg periple en territori sud-americà. Però és que aquest any qui tornarà a ser protagonista destacat del ral·li més dur del món és Barcelona.
La capital catalana acollirà la comitiva de la mítica prova de motor i el Port de Barcelona serà el punt de partida dels vaixells que transportaran tots els vehicles. A més, a la ciutat barcelonina es faran totes les verificacions tècniques i administratives de la gran caravana de vehicles que posaran rumb cap a l'Aràbia Saudita del 2 al 7 de desembre.
El Dakar, més a prop de la ciutadania catalana
El proper dijous 30 de novembre començaran aquestes verificacions tècniques i administratives d'un total de 800 vehicles que estaran a la capital catalana. Però ja els dies 1 i 2 de desembre, també destinats a comprovar que tant els vehicles de la carrera, d'assistència, de premsa i de l'organització estan a punt, s'obrirà la zona perquè els ciutadans catalans puguin veure de prop les màquines que seran protagonistes en el proper Dakar.
'Barcelona viu el Dakar' és la iniciativa que pretén apropar la prova de motor més famosa del món als ciutadans de la capital catalana. Es deixarà oberta a tothom la zona on estaran els vehicles, entre les 11h i les 17h, els dos dies. Seran jornades en les quals l'organització estarà treballant, però els vehicles estaran més a prop que mai de la població general. "Desitgem que la ciutadania tingui la possibilitat de veure els vehicles del ral·li des de primera línia i pugui participar d'aquest gran esdeveniment esportiu mundial", ha destacat el regidor d'Esports, David Escudé.
Així mateix, el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, s'ha felicitat perquè "les instal·lacions i operadors del Port de Barcelona han demostrat ser la millor opció per als organitzadors del Dakar a l'hora de traslladar tots els competidors fins a l'Aràbia Saudita". Un fet que destaca, ja que ens els últims anys el port de Marsella havia estat l'escollit. Per la seva banda, David Castera, el director del Dakar, ha assegurat que "la possibilitat d'organitzar la càrrega dels vehicles al Port de Barcelona és una forma de tenir un gest amb la ciutat que ens va acollir el 2005". I és que Castera també ha afegit que "el passat dialoga sovint amb el present i el futur".
Barcelona, ciutat important per al Dakar
La ciutat de Barcelona, doncs, és novament protagonista en el Dakar. Cal recordar que el 2005 va ser l'últim any amb la capital catalana com a protagonista del ral·li. En aquella ocasió Barcelona va acollir la sortida i va ser el final de la primera etapa, que a més va circular per territori català. Després la cursa va marxar en direcció a Granada.
Però també cal recordar que Barcelona va començar la seva relació amb el Dakar al 1989, aleshores convertint-se en el final de la primera etapa, que va començar a París, i inici i final de la segona jornada de competició. Aquell any sí que els vehicles van partir des del port català en direcció a Tunísia, camí de la capital del Senegal, Dakar.