Eren diversos els pilots que estaven sobre la taula per substituir Sebastian Vettel Aston Martin. Després que l'alemany anunciés el darrer dijous que es retira de la Fórmula 1 a la conclusió de la present temporada, prendria inici el ball de noms sobre qui ocuparia el seient del tetracampió a l'escuderia britànica. Els favorits per a fer-ho serien Pierre Gasly i Kevin Magnussen, però francès i danès romandran als seus respectius equips fins a, almenys, 2024 i això complicava el seu fitxatge.

Fernando Alonso firma amb Aston Martin un contracte "multianual"

Segons el comunicat oficial que ha difós aquest dilluns Aston Martin mitjançant les seves xarxes socials, "Alonso s'incorporarà a l'equip el 2023 amb un contracte de diversos anys". En aquest, hi ha recollides certes variables com la possible sortida de l'asturià a la conclusió de cadascuna de les temporades en què competeixi amb la granota verda o, altrament, la renovació d'aquest per més anys.

Sigui com sigui, la notícia del fitxatge de Fernando Alonso per Aston Martin ha posat damunt davall el paddock de la Fórmula 1. Ningú esperava aquest canvi, i de fet, des de les entranyes d'Alpine es donava "per suposat" que renovaria el seu contracte. Amb tot, la mala relació de l'asturià amb el cap de l'escuderia francesa, Otmar Szafnauer, ja prometia que el cas Alonso i la seva situació contractual seria un dels serials de l'estiu. A més a més, el fet que Szafnauer exalcés la figura del jove protegit Oscar Piastri i s'oposés a la de l'ex de Ferrari ja feia d'avantsala per a una notícia que no deixa d'agafar per sorpresa a la gran majoria. De fet, el mateix Szafnauer després del GP d'Hongria afirmava davant les càmeres del diari As que Alpine i Alonso estaven "molt a prop" de l'entesa i que tan sols faltava concretar "petits detalls".

L'intangible de Fernando Alonso

Amb 41 anys recentment complerts, Fernando Alonso enceta una nova etapa a la seva vida després d'haver militat a Minardi (2001), Renault (2003-2005), McLaren (2007), Renault (2008-2009), Ferrari (2010-2014), McLaren (2015-2018) i Alpine (2021-2022). El d'Oviedo és tot una icona de la graella i la seva imatge és un imant per als seguidors, els patrocinadors i sobretot la notorietat d'una marca amb un projecte incipient com ho és la de Silverstone. L'intangible de Fernando Alonso s'espera que sigui l'empenta que necessita la marca qie presideix Lawrence Stroll per a enlairar. 

Fernando Alonso, durant una roda de premsa / Foto: Joao Filipe - Europa Press

Les primeres paraules del bicampió obviarien que passarà a dur un monoplaça que, a priori, és pitjor que l'A522 que duu a hores d'ara. No obstant això, Alonso ha manifestat que "avui ningú a la Fórmula 1 està demostrant una visió més gran i un compromís absolut per guanyar, i això fa que sigui una oportunitat realment emocionant per a mi".