Jordi Farré, precandidat a les eleccions del FC Barcelona, ha sorprès tothom a l'anunciar que regalaria una pizza i un tatuatge de l'escut del Barça a tots aquells socis que li donin la seva firma en la cursa per aconseguir ascendir a candidat.
Encara que la iniciativa és sorprenent i fins a cert punt còmica, no és ni molt menys la primera, ja que en la història dels comicis blaugrana ja s'han donat d'altres casos de precandidats o candidats que oferien regals per intentar captar els indecisos.
Una "flamant corbata" a canvi d'un vot
El primer a fer-ho va ser Amado Casajuana, candidat de les primeres eleccions de la història del Barça, les del 1953, en les que va perdre davant de Francesc Miró-Sans, persona afí al règim franquista, tal i com recorda el compte de Twitter Història blaugrana (@hist_azulgrana).
Casajuana que va formar part de la junta en funcions que es va fer càrrec del club quan va ser clausurat el 1925 per la dictadura de Primo de Rivera i que va ser vicepresident de la primera junta posterior a la Guerra Civil, va decidir captar l'atenció dels socis amb dret a vot -homes majors d'edat- d'una forma molt peculiar, "proporcionant una flamant corbata, valorada en 35 pessetes," tal i com s'explica en una notícia del diari Abc del 15 de novembre de 1953.
"El referit aspirant a la presidència del club blaugrana ha posat a disposició dels seus incondicionals luxosos autocars, que des de vuit punts diferents de l'extraradi transporten electors al lloc on es troben les urnes."
El poder de la publicitat
Ja en aquell temps, a més, la despesa en publicitat era considerable. "Els dos candidats oficials han desplegat una gran propaganda, gastant-se al voltant del mig milió de pessetes [...] Pel que sembla, els candidats no n'han tingut prou amb l'atracció propagandística dels anuncis inserits als diaris i dels fulls volants repartits pels carrers".