Torna la Fórmula 1, després d'una llarga aturada produïda per la suspensió del Gran Premi de la Xina. En aquesta ocasió els pilots, i els seus respectius equips, han viatjat fins a l'Azerbaidjan per disputar el Gran Premi de Bakú. Un circuit urbà que no respon a les característiques típiques d'un circuit denominat com a tal, convertint-lo en un traçat peculiar.

Fernando Alonso ha demostrat estar en un gran estat de forma i ha començat la temporada de manera notòria, amb el peu dret, que es diu. El pilot asturià ha estat capaç de trepitjar el podi en totes les curses disputades fins ara, aconseguint una tercera posició en cada una d'elles. Demostrant que on hi ha hagut foc, sempre hi queda caliu i que l'Aston Martin funciona en diferents tipus de circuits.

Fernando Alonso Situació|Llançament Stroll / Foto: Europa Press
Fernando Alonso i Lance Stroll s'abracen contents / Foto: Europa Press

Bakú, el primer gran obstacle de Fernando Alonso

Com dèiem, Bakú acollirà la quarta cita del mundial de Fórmula 1. Una data assenyalada al calendari de l'equip verd. I és que, a priori, el traçat de l'Azerbaidjan no és el més propici per a l'AMR23 de Fernando Alonso i Lance Stroll, per la qual cosa podríem veure, per primera vegada, l'asturià lluny del podi.

Bakú no és el típic circuit urbà, que solen ser lents. Això sí, aquest factor sí que es compleix al segon sector del circuit, que es converteix en una autèntica prova de foc perquè els pilots puguin demostrar la seva habilitat. Tanmateix, es caracteritza per l'eterna recta de 2,1 quilòmetres de distància, la més llarga de tot el campionat.

Tom McCullough parlant en el GP del Brasil de 2022 / Foto: Europa Press
Tom McCullough parlant al GP del Brasil de 2022 / Foto: Europa Press

Allà és on està el hàndicap de l'Aston Martin. El monoplaça de la marca anglesa ha demostrat ser molt versàtil i una màquina molt ben equilibrada, però tal com reconeixen des de l'equip verd, el gran deu del seu cotxe és la velocitat punta a les rectes. Així ho va assegurar el director de rendiment Tom McCullough: "Tenim deficiències en rectes molt llargues, no és cap secret. Ho hem vist i hem de treballar-ho molt. A les pistes on això no compti tant és on podem tenir més confiança".

Així doncs, a Bakú toca serrar les dents, maximitzar les virtuts del cotxe i minimitzar els defectes. A més, s'espera que els mecànics d'Aston Martin introdueixin millores a l'aleró posterior de l'AMR23, precisament, per solucionar aquestes carències, i millorar el DRS perquè el cotxe augmenti la seva velocitat en recta.

Incògnita amb les curses a l'esprint

Una altra de les novetats que arribarà en el quart gran premi de la temporada són les curses a l'esprint. Serà la primera de l'any i a Aston Martin és una autèntica incògnita com funcionarà el seu monoplaça en aquest tipus de curses. McCullough es va mostrar preocupat sobre les despeses de reparació que poden portar les esprint que repercuteixen en el pressupost final.

Fernando Alonso GP d'Austràlia / Foto: Europa Press
Fernando Alonso al volant de l'AMR23 al GP d'Austràlia / Foto: Europa Press

A l'equip verd són un mar de dubtes. L'AMR23 ha demostrat funcionar millor els diumenges de cursa que els dissabtes. Tanmateix, en un circuit com el de Bakú és important obtenir una bona classificació per sortir per davant, ja que és molt difícil avançar per les seves característiques. Diumenge sortirem de dubtes.