La temporada de Ferrari en aquest inici de la Fórmula 1 està sent decebedora. L'escuderia italiana, en els cinc Grans Premis que hem viscut, s'ha confirmat com el quart equip de la graella, per darrere de Red Bull, els clars favorits a emportar-se tant el títol de constructors com l'individual de la mà de Max Verstappen; Aston Martin, comandat per un Fernando Alonso que continua somiant amb la seva anhelada victòria 33 i Mercedes, que es manté lluny dels dos primers.
Montecarlo confirma les males sensacions de Ferrari...
Però més enllà dels resultats que estan collint els dos pilots de Ferrari, el que més preocupa els aficionats de l'escuderia de Maranello són les pobres sensacions que estan deixant els seus monoplaces. Ni Charles Leclerc, ni Carlos Sainz no han estat capaços encara de protagonitzar una cursa en la qual poder somiar amb cotes majors. I això, en gran part, es deu als errors en l'estratègia que ha tingut l'equip italià.
Un clar exemple d'aquest desencert estratègic es va produir en el Gran Premi de Mònaco. Primer, en la classificació per a la gran cursa, en la qual Leclerc havia aconseguit una prometedora tercera plaça, que va acabar perdent per una sanció, ocasionada per un error en el pla de Ferrari, que el va acabar relegant a la sisena posició, i que li va dificultar la cursa, en un terreny on avançar és gairebé impossible. I en segon lloc, en la mateixa cursa, quan Sainz va acabar en la vuitena posició a causa d'una decisió errònia en l'estratègia a l'hora de planificar les seves parades a boxes.
... però Vasseur no creu que va ser un error d'estratègia
Així i tot, a Ferrari no consideren que el motiu de la decebedora prestació de Carlos Sainz a Mònaco fos el pla dissenyat per l'escuderia, sinó que culpen el mateix pilot. "Crec que va ser una bona estratègia perquè quan li demanem que entrés en boxes era per evitar perdre una posició contra Hamilton. Les posicions són clau en aquesta pista. Sabíem perfectament a la graella que si volíem aconseguir alguna cosa, havíem de prendre riscos. No estic gens decebut amb els riscos vam prendre", ha assegurat Fred Vasseur, el director de Ferrari.
Unes paraules que ja han rebut la rèplica de Carlos Sainz, que considera que la parada a boxes va ser un error i que havien d'allargar més el stint. "La primera aturada a boxes és discutible. És una cosa que revisaré. M'havia dedicat a gestionar i després entrar a boxes de sobte, em va deixar frustrat", ha assegurat el pilot de Ferrari que, tot i això, ha volgut treure-li ferro a la polèmica, assegurant que "no havia de mostrar-ho a través de la ràdio. Aquesta reacció va ser provocada per la frustració".