En contraposició amb Fernando Alonso, que ha iniciat aquesta campanya sorprenent tothom al volant del seu Aston Martin, la temporada per a l'altre espanyol de la graella, Carlos Sainz, està sent l'altra cara de la moneda. Ferrari no acaba de donar amb la tecla per millorar els problemes de fiabilitat del seu monoplaça i la degradació dels seus pneumàtics.
Els de Maranello van arrossegant dificultats des de la temporada anterior. Tant és així que es van fer diversos canvis en l'estructura de l'escuderia italiana, incloent-hi la destitució de Mattia Binotto al capdavant de l'equip, perquè es fes càrrec Frédéric Vasseur, però tampoc no han millorat les coses a l'equip italià. De fet, han consumat el pitjor inici de temporada des de 2009, i no han trepitjat el podi en cap dels tres primers grans premis que s'han disputat fins ara.
Inestabilitat en Ferrari
Per si no n'hi hagués prou, hi ha certa inestabilitat al box de Ferrari. I és que s'ha obert una guerra interna entre Charles Leclerc i Carlos Sainz. El pilot monegasc s'ha queixat al seu equip, enfadat per l'actitud del seu company, sobretot en l'últim Gran Premi d'Austràlia, on no li va donar rebuf, malgrat ser una ordre d'equip.
Molest per això, Leclerc va ironitzar per ràdio "Carlos m'ha donat un rebuf molt agradable entre les corbes tres i quatre". A partir d'allà, la relació entre ambdós s'ha anat deteriorant, fins a tal punt que, pràcticament, ni es parlen, i a l'escuderia italiana, ja semblen haver pres part en el conflicte.
A Ferrari estan d'acord amb el pilot francès i és Carlos Sainz el que ha de començar a guanyar a la pista després de les crítiques del seu company. Leclerc es veu com el pilot número 1, i no veu el pilot madrileny com a una amenaça, sinó com a un segon espasa que només està per donar un cop de mà perquè Leclerc vagi pujant posicions.
Imola, Miami i Barcelona, claus
Així doncs, després d'un rendiment no massa bo per part de Carlos Sainz, del qual s'esperava molt més, el madrileny està al filferro. Primer pels mals resultats, encara que en això també influeix el monoplaça, i després per la guerra interna amb el francès.
Ara el SF23 rebrà un paquet de millores que es podran veure als circuits d'Imola, Miami i Barcelona. Allà és quan Sainz haurà de serrar les dents, i anar amb el ganivet entre ells, per demostrar de quina pasta està fet i per què en Ferrari s'equivocarien si decideixen prescindir d'ell.
Arriba el moment de demostrar que pot estar entre els líders, ara que li donaran armes per poder fer-ho. Altrament, l'escuderia italiana perdrà l'oportunitat d'enganxar-se al vagó davanter, i poder lluitar, si no pel primer lloc al mundial de constructors, pel segon. Carlos se la juga i Ferrari també. Prova de foc.