Fa poc més d'un any, el 3 de juliol de 2022, Carlos Sainz va aconseguir la seva primera victòria a la F1 150 curses després d'haver debutat. Va ser a Silverstone, al volant d'un Ferrari, un dia després d'haver obtingut també la seva primera pole, segellant així un cap de setmana que, segons el mateix Carlos, va ser "increïble" i que va reconèixer que "no oblidaré mai".

Aquesta setmana, de manera consecutiva després del GP d'Àustria, la Fórmula 1 torna al GP de la Gran Bretanya, on Sainz —després que Max Verstappen s'acomiadés de la carrera ara fa un any per problemes mecànics— va assolir la victòria número 33 per als pilots espanyols.

Carlos Sainz victoria Silverstone 2022 / Foto: Europa Press - Bradley Collyer
Carlos Sainz, celebrant la seva victòria a Silverstone l'any 2022 / Foto: Europa Press - Bradley Collyer

La 33 de Fernando Alonso haurà d'esperar

Després de les 32 que havia aconseguit Fernando Alonso9 anys més tard va arribar la primera per a Carlos Sainz per tornar a situar un espanyol al graó més alt del podi. Ara, poc més d'un any més tard, els seguidors de l'asturià tornen a tenir les esperances renovades després que el canvi d'Alpine a Aston Martin li hagi anat com anell al dit.

Ara de verd, Alonso torna a estar a dalt, i tot i que a Àustria va estar lluny del ritme dels Ferrari i, naturalment, del de Verstappen, el d'Oviedo torna a il·lusionar amb una 33a victòria que, en aquest cas, es convertiria en la 34a per als pilots espanyols. Sigui com sigui, tal com es va confirmar al Red Bull Ring, els traçats ràpids no són el terreny on Aston Martin pot competir amb els Red Bull i tot apunta que la 33a haurà d'esperar més enllà de Silverstone.

Fernando Alonso GP Austria / Foto: EFE - Christian Bruna
Fernando Alonso, durant el GP d'Àustria / Foto: EFE - Christian Bruna

Atents a les millores de Ferrari

De cara al cap de setmana del Canadà, Aston Martin va introduir pontons nous i va finalitzar la carrera amb Fernando Alonso al segon lloc, molt a prop de Verstaeppen. A Àustria, amb l'asturià fora de la lluita real, va ser Ferrari qui hi arribava introduint millores i Carlos Sainz podria haver aspirat a competir amb l'actual líder del Mundial, però les ordres d'equip de l'escuderia italiana en favor de Leclerc no van permetre esbrinar-ho.

El madrileny va tenir un gran cap de setmana que va acabar amb un desenllaç nefast. Tenia ritme, sortia des del tercer lloc i estava mostrant un nivell de conducció excels, però una dramàtica gestió per part de Ferrari de la seva carrera el va fer acabar en un quart lloc, que es va convertir en sisè quan Aston Martin va presentar la seva apel·lació. Esperem que, de cara al retorn de Sainz a Silverstone, un traçat tan especial per a ell, cap agent extern al seu pilotatge no afegeixi més dificultats a la d'un Verstappen que arriba intractable.