Al contrari que Fernando Alonso, que ha sorprès a tot el tothom gràcies al rendiment de l'Aston Martin, les coses no van tan bé per a l'altre pilot espanyol de la graella, Carlos Sainz. Ferrari porta fent voltes des de la temporada passada i no és capaç de donar amb la tecla per tornar a situar l'escuderia italiana de nou al Top.
L'inici de la present temporada dels italians ha estat una continuació de l'anterior. De res no han servit els canvis al capdavant de l'equip i continuen anant a les palpentes. L'alta degradació dels pneumàtics i els problemes de fiabilitat dels seus monoplaces han suposat que s'hagi consumat la pitjor arrencada des de 2009 i no han estat capaços de trepitjar el podi en cap dels tres Grans Premis disputats fins ara.
Creix la tensió en Ferrari
Els de Maranello són quarts al campionat de constructors, per darrere d'Aston Martin i Mercedes, que haurien de ser els seus màxims rivals per aconseguir la segona posició, tenint en compte que el Red Bull juga en una altra lliga. L'equip austríac té 97 punts d'avantatge sobre Ferrari, però el problema és que els italians ni tan sols són a prop del segon i tercer lloc.
El mal rendiment del SF-23 és un dels grans problemes de Frédéric Vasseur, director general de Ferrari, però no és l'únic que l'hauria de preocupar. Segons informa el periodista de Motorsport Network, Peter Windsor, el company de Sainz, Charles Leclerc, s'ha queixat de no rebre ajuda per part de Carlos al Gran Premi d'Austràlia.
Tot va passar a la Q3 quan el pilot francès anava en volta ràpida i volia aprofitar el rebuf del seu company, una cosa que no va ocórrer, perquè Carlos Sainz va avortar el seu intent i a Leclerc no li'n va quedar cap altra que avançar-lo. "Carlos m'ha donat un rebuf molt agradable entre les corbes tres i quatre", va dir amb to irònic, queixant-se per la ràdio del temps que el va fer perdre el seu company.
Leclerc culpa Sainz de la seva mala arrencada
Hi ha molta gent que és més de veure la palla a l'ull aliè que la biga en el propi. És el que li passa a Leclerc, que atribueix a Sainz la seva mala arrencada de la temporada, culpant-lo públicament de tots els seus mals. Res més lluny de la realitat. Leclerc no sap reconèixer els seus propis errors i busca justificació en els altres.
De fet, el francès es veu com el pilot número 1 de Ferrari i veu a Sainz com a número 2, més que algú amb qui competir realment. El periodista nord-americà va més enllà i es pregunta "Per què Carlos Sainz ajudaria a Charles Leclerc més del que Charles realment ajudaria Carlos?", i reconeix no entendre l'enuig de Leclerc.
A Ferrari hauran d'apagar el foc ràpidament si no volen que l'ego de Charles Leclerc es converteixi en una amenaça interna. Encara que, després de tot, Sainz pugui quedar realment tocat i tot aquest embolic l'apropi a la porta de sortida de Ferrari. De moment, continuen els problemes per als italians.