Ferrari està tenint un inici de Mundial de Fórmula 1 molt decebedora. L'escuderia italiana partia amb l'objectiu de ser l'alternativa de Red Bull, com en l'inici del curs passat, però no es va tardar a veure que alguna cosa no anava bé. Cinc curses després, Ferrari és la 4a escuderia en la classificació de constructors, amb només 78 punts i un sol podi, per darrere de Red Bull, Aston Martin i Mercedes. A l'equip assumeixen que no han encertat amb la posada al punt del cotxe, encara que també posen el focus en els pilots, Charles Leclerc o Carlos Sainz, especialment amb el madrileny, que està firmant un inici de curs molt deficient.

"El cotxe certament no és grandiós. Però als meus ulls és millor del que diuen. Sainz frena en entrar en boxes i l'altre amb prou feines aconsegueix fer un volt ràpida sense xocar", ha afirmat Ralf Schumacher, expilot de Fórmula 1, a Sport 1. "Si hagués fet això amb Frank Williams, m'hauria tirat de les orelles immediatament. Realment no van en la direcció correcta", ha afegit l'expilot alemany.

Carlos Sainz, pilot de Ferrari, abans del GP d'Austràlia / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Schumacher ataca Leclerc i Sainz

Schumacher no s'ha quedat allà en les seves crítiques als dos pilots de Ferrari, que acusa directament del decebedor inici de temporada de Ferrari. "El problema més gran són els mateixos conductors, no són prou consistents en la meva opinió. Leclerc està demostrant que no és prou madur o confiable per convertir-se en campió mundial en Ferrari".

I si el pal a Leclerc ja és fort, encara ho és més amb Carlos Sainz. "Ni tan sols hem esmentat a Sainz, que és 0.8 segons més lent que Leclerc en determinats moments. Crec que a Ferrari com a equip li està anant millor que als mateixos pilots".

Charles Leclerc, company de Carlos Sainz q Ferrari / Foto: Europa Press

Carlos Sainz es justifica i carrega contra el cotxe

En Ferrari ja comencen a estar de Carlos Sainz, que no només no està rendint com s'esperava d'ell, sinó que quan atén els mitjans no dubta a culpar el cotxe. "Tenim poca flexibilitat amb el cotxe, patim molt amb el monoplaça i tant Charles com jo continuem treballant. El cotxe és difícil de conduir i amb el segon stint quan he intentat prémer, he tingut degradació i a partir d'aquí, la cursa ha estat una altra", va explicar el madrileny després de la carrera de Miami.

"He tingut un bon stint amb la goma mitjana, de fet he pensat que el podi i passar a Fernando era possible. Ha estat un stint molt fort, he entrat en la volta 18 i en parar, amb la dura he fet tres voltes bones i ja he començat a degradar. Hem de continuar provant coses, lluitem per la pole dissabte i diumenge ens donen la bufetada. Red Bull és en un altre planeta, Aston Martin, amb millor degradació, Mercedes ens fica 2 o 3 dècimes. He intentat anar al podi i m'ha costat el 4t lloc".