El Gran Premi de Singapur no ha deixat indiferent ningú. Des del principi del cap de setmana es veia venir que anava a ser un diumenge diferent, amb els dos Red Bull lluny de les posicions davanteres en un circuit molt complicat per avançar. Tant Max Verstappen com Checo Pérez van fallar en la quali de dissabte, servint amb safata de plata als seus màxims rivals una victòria. I Carlos Sainz era el màxim contendent a rellevar Mad Max, com a successor al tron en un traçat de Marina Bay, on el neerlandès continua sense saber el que és guanyar.
📌 Classificació F1 2023: Com van Fernando Alonso i Carlos Sainz?
Per primera vegada en tota la temporada, cap dels dos Red Bull no ha pujat al podi un diumenge negre, per als interessos austríacs, després de vorejar la perfecció durant el transcurs del mundial. El pilot madrileny de Ferrari ha volgut fer bona la seva primera posició en la línia de graella, després d'aconseguir la seva segona pole position consecutiva dissabte. I així ha estat, després d'una exhibició sota els focus de Singapur, Sainz ha liderat les 62 voltes per aconseguir la seva segona victòria de la seva trajectòria. Per contra, Fernando Alonso s'enfonsa i ha acabat últim.
Sainz es corona a Singapur
Des del principi se sabia que, sota la nit singapuresa, anava a ser una lluita d'estratègies per aconseguir alçar-se amb la victòria, després de tenir Verstappen fora de les travesses. Sainz ha mantingut la seva privilegiada posició des del principi, consolidant la primera plaça a la sortida, amb Charles Leclerc per darrere, a causa d'una mala sortida de George Russell, que ha baixat a la tercera posició.
L'espanyol, conscient de la necessitat de gestionar els pneumàtics per fer una cursa llarga i a una sola parada, ha alentit el ritme, sabent que la victòria estava a les seves mans si jugava bé les seves cartes. I ha estat el seu nom el que ha brillat amb llum pròpia, després de 62 voltes lluitant contra el desgast de pneumàtics i contra els Mercedes que han volat en l'últim tram de cursa.
Ni el Safety Car per l'accident de Logan Sargeant, en la corba 7, ha variat el canvi de plans d'un Ferrari que tenia molt clar el que havia de fer. Sainz ho ha aprofitat per fer l'única parada de la nit, i tirar fins al final amb aquests pneumàtics durs que han estat a punt de cedir, després de més de 40 voltes suportant el desgast.
Sainz s'exhibeix i Alonso s'enfonsa
I és que des de Mercedes han volgut clavar un cop definitiu a Carlos Sainz amb el Virtual Safety Car que ha aparegut quan Esteban Ocon se li ha parat el monoplaça. Però Sainz ha sabut quan prémer l'accelerador, i quan afluixar i, gràcies al seu gran amic Lando Norris, que li ha fet d'escuder i a qui li ha donat el DRS - i ha acabat en segona posició - s'ha pogut defensar dels atacs de Lewis Hamilton - tercer - i Russell - que en el seu ímpetu per assolir la glòria se n'ha anat contra el mur en l'última volta.
Menys sort ha tingut un Fernando Alonso que, contra tot pronòstic, ha acabat en última posició. Primer una penalització de 5 segons, per no seguir les directrius del director de cursa en entrar al pit lane, després una lluita amb un lent Checo Pérez, que juntament amb Max Verstappen, era l'únic que no havia parat amb el primer Safety Car, li han fet perdre molt temps. Per acabar-ho d'adobar, una de parada dolenta en boxes - el gat s'ha quedat enganxat - i una virolla, en la seva ambició de recuperar alguna posició, han acabat de confirmar un diumenge negre per a un Alonso que tenia grans expectatives en un circuit que històricament li ha anat bé.
Caldrà continuar esperant la 33 de Fernando Alonso, però amb l'alegria d'haver celebrat la segona victòria de Carlos Sainz, i la 34 dels pilots espanyols en la Fórmula 1.