Evidentment, Carlos Sainz i Fernando Alonso són els dos ídols d'Espanya de la graella de F1, però és l'asturià qui, per trajectòria, longevitat i inclús màrqueting, és el preferit de l'afició. El bicampió del món ha marcat moltes infàncies d'una generació que avui torna a somiar a veure'l triomfar de nou.
De fet, durant molts trams de temporada, ha estat ben a prop de satisfer els desitjos de tots els seus seguidors, però més a prop que a Mònaco, amb aquella maleïda aturada en què va calçar mitjos com si la pista del principat no s'estigués convertint en una pista de gel, no ha estat mai més. De fet, Aston Martin ha fet una passa enrere, mentre que McLaren, Mercedes i Ferrari n'han fet dos endavant. Red Bull, o millor dit, Max Verstappen, segueix a la seva galàxia, però McLaren, que va arribar a estar 149 punts per sota d'Aston Martin, ara està 6 per sobre. Mercedes i Ferrari ja fa setmanes que van avançar als britànics en el Mundial de Constructors, però ara, en el Mundial de pilots, Alonso pot ser víctima de Sainz després que fos Lewis Hamilton qui el superés fa unes setmanes.
Carlos Sainz, a només 12 punts de Fernando Alonso
Abans del cap de setmana d'Austin, Carlos Sainz estava a 30 punts de Fernando Alonso. El GP dels Estats Units venia sent nefast pel '14', però quan semblava estar revertint la situació i situar-se en la zona de punts, un problema en el lateral del terra del seu AMR23 el va obligar a abandonar. Mentrestant, Carlos Sainz va aconseguir el podi amb la tercera plaça després de la desqualificació de Lewis Hamilton per no complir amb la normativa d'alçada del seu terra en el seu Mercedes.
Dit d'una altra manera, entre la carrera esprint i la carrera del diumenge, el madrileny li va retallar a l'asturià 18 punts. Bé que aquest cap de setmana el factor "sort" va jugar a favor de Sainz i en contra de Fernando en vista de les circumstàncies que van catapultar a un i van enfonsar l'altre, però la dinàmica ja venia sent nefasta per a Fernando Alonso en comparació amb l'espanyol de Ferrari.
Mèxic, nova prova i "poc" a perdre per a Fernando Alonso
El GP d'Estats Units, en ser un cap de setmana a esprint, no va deixar lloc a més d'una hora per als entrenaments lliures. En aquest sentit, ho van pagar molt car Leclerc i Hamilton, que van ser massa agressius en la seva conducció, provocant que el plank dels seus monoplaces en desgastés en excés i passés a ser menys espès que els 9 mil·límetres obligats per la FIA.
Sigui com sigui, també ho va pagar car Aston Martin, que tot i millorar el seu ritme tant en la sprint shootout com en la carrera esprint, no va ser fins a la carrera que va trobar la configuració adequada del seu monoplaça. Els entrenaments lliures també serveixen per això. No obstant això, a partir d'aquest dissabte, a Mèxic, nova prova de foc per a dos pilots que, recordem, segueixen optant a la tercera plaça després del DNF de Hamilton en el diumenge d'Austin.