Encara no hem arribat a la meitat de la temporada de Fórmula 1 i ja ha començat el ball de cadires habitual de la silly season. La sorprenent notícia que Lewis Hamilton s'incorporaria a Ferrari el 2025 ha propiciat que el moviment habitual de pilots entre escuderies s'avanci. Per això, no és d'estranyar veure pilots com Carlos Sainz o Fernando Alonso reunits al pàdoc amb dirigents de diversos equips de la graella.
La realitat és que no només ells dos, sinó que són 13 els pilots que quedaran lliures al final de l'actual temporada. De fet, només Max Verstappen, George Russell, Charles Leclerc, Lando Norris, Oscar Piastri i Pierre Gasly tenen un seient assegurat de cara a 2025. Els altres, hauran de demostrar dins de la pista i convèncer fora d'ella si volen formar part del 'Gran Circ' la temporada que ve.
Fernando Alonso té Aston Martin com a opció segura
El veterà pilot asturià té sobre la taula una oferta de renovació d'Aston Martin. Els de Silverstone volen comptar amb l'espanyol al futur, ja no només pel seu bon rendiment sobre la pista, sinó per tot el que ofereix a l'equip fora d'ella. Des de la seva arribada, l'equip anglès ha aconseguit evolucionar molt favorablement: en tot just un any van passar de ser el setè cotxe a col·locar-se com el segon millor monoplaça i lluitar per podis la temporada passada.
Tanmateix, aquest gran desenvolupament es va veure estancat al llarg de la passada campanya i, de moment, aquest any no acaben de donar amb la tecla. És cert que l'AMR24 ha millorat en els aspectes que fallava l'AMR23, però no ha aconseguit mantenir els seus punts forts. Si no millora, Alonso voldrà sortir a un equip millor i, de fet, ja negocia amb Mercedes en espera d'una trucada de Red Bull.
Alonso espera Red Bull, però els austríacs prefereixen Carlos Sainz
No és un secret per a ningú que a Christian Horner li agrada Alonso. De fet, ja va intentar en diverses ocasions la contractació de l'asturià per a Red Bull. Ara, amb el dubte en l'aire de què passarà amb Sergio Pérez, el seient més cobejat de tota la graella està al costat de Max Verstappen. El gran problema de l'arribada del bicampió espanyol seria precisament la falta de suport dins de l'equip: Jos i Max Verstappen no ho veurien amb bons ulls.
Tanmateix, el pilot neerlandès no tindria problema en compartir equip amb Carlos Sainz. El madrileny té més urgència per trobar 'cadira' de cara a 2025, ja que Ferrari l'ha deixat fora de Maranello. I tot i que encara té el cap posat en fer una bona campanya amb els italians, ha vist com passava de ser una opció més al mercat a ser el favorit de Red Bull després de sortir guanyador al Gran Premi d'Austràlia.