Carlos Sainz està sent un dels pilots que, amb millor pilotatge, estan rebent pitjor tracte. I és que Ferrari va tornar a gestionar de manera nefasta la carrera del madrileny a Àustria i, començant per ordres d'equip i després per un pit stop misteriosament lent, van enviar en orris la gran carrera que estava completant el '55'.

A la volta 16, tot i venir amb més ritme que Charles Leclerc, l'escuderia de Maranello va tornar a denegar al seu pilot l'avançament sobre el monegasc, regint-se a una estratègia que, segons el cap de l'equip, Frédéric Vasseur, "hagués sigut igual si Carlos Sainz o Charles Leclerc hagués estat al davant".

Carlos Sainz y Charles Leclerc en el GP de Austria / Foto: EFE
Charles Leclerc, rodant a menys d'un segon d'avantatge sobre Carlos Sainz al GP d'Àustria / Foto: EFE

Carlos Sainz i les dues ofertes que té a la bústia

Essent Sainz el damnificat el darrer cap de setmana, l'espanyol de Ferrari encadena el seu segon Gran Premi consecutiu veient-se aturat per un Leclerc que al Canadà tampoc va ser avançat per ordres d'equip. Sigui com sigui, Carlos segueix per davant del seu company d'equip a la general, tot i la destralada a nivell de punts que significa que el '16' acabés en segona posició i Carlos Sainz caigués a la sisena després de l'aplicació de les sancions post-carrera per part de la FIA.

Caldrà veure com es resol la situació Ferrari-Carlos Sainz, però les ràdios de l'ex de McLaren queixant-se fan semblar que la cada cop més insostenible situació al box vermell està a punt d'explotar. Tot i seguir amagant-ho per respecte, Sainz sap que el seu sostre de vidre a Spielberg no es va trencar perquè Vasseur no ho va voler, i sumat a unes declaracions per a Sky Sports que deixen en l'aire el seu futur, sembla que hi haurà moviment de cara a la temporada vinent: "He de ser honest. No m'agrada entrar en el meu últim any del meu contracte sense saber realment on estaré competint l'any següent. He experimentat una situació similar abans tant amb Red Bull com amb Renault i sé que no és l'ideal. No és el correcte. La meva prioritat i el meu principal objectiu és guanyar algun dia amb Ferrari. I crec que això ho he deixat força clar. I és per això que els estic donant la meva prioritat aquest hivern, si no, aleshores serà hora de mirar al voltant”.

Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Carlos Sainz, seriós, abans d'un Gran Premi / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

I és que amb les ofertes d'Alpine i de McLaren picant a la porta, Sainz ha de decidir si donar-se una nova oportunitat a Ferrari, tot i haver estat gairebé boicotejat en diverses ocasions, o si apostar per un nou repte, sobretot, al volant d'un McLaren que apunta molt alt de cara a la pròxima temporada.