Ferrari complirà aquesta temporada la 17a temporada seguida sense guanyar un Mundial de la Fórmula 1, una autèntica barbaritat tractant-se d'un dels gegants de la competició, de l'escuderia amb un número més gran de seguidors i més història. És per això que a Maranello han decidit tirar la casa per la finestra per intentar assaltar el campionat la temporada que ve. La primera decisió va ser prescindir dels serveis de Carlos Sainz, que ha vist com Ferrari no li oferia la renovació i fitxava a Lewis Hamilton, abans ja de començar l'actual temporada.
Els moviments de Ferrari, tanmateix, no s'han acabat allà, ja que la següent decisió és tirar la casa per la finestra per donar-li a Hamilton un cotxe competitiu capaç de superar els Red Bull, els grans dominadors del Mundial en les últimes temporades.
Newey, el galàctic que vol Ferrari, al costat de Hamilton
El pla és fitxar al gran nom del mercat en aquests moments, Adrian Newey, l'enginyer més prestigiós de la Fórmula 1, el mestre de l'aerodinàmica, amb 13 campionats de pilots en el seu currículum, i amb 3 equips diferents. Newey es va fer un nom en la Fórmula 1 amb Williams, amb el qual va guanyar 5 campionats de constructors i 4 de pilots, de Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill i Jacques Villeneuve. El 1998 va fitxar per McLaren, i en els seus dos primers anys va aconseguir que Mika Hakkinen guanyés dos Mundials, abans de protagonitzar un dels moviments més importants de la Fórmula 1, el seu fitxatge per Red Bull.
I és que el pas de Newey a l'escuderia de la beguda energètica va provocar tota una revolució. Amb la seva capacitat per millorar l'aerodinàmica dels cotxes, l'enginyer britànic va convertir Red Bull en un equip guanyador, ajudant que Sebastian Vettel s'emportés 4 Mundials seguits, un fet que va camí de tornar a aconseguir de nou amb Max Verstappen.
105 milions per fitxar Newey
És per això que la seva decisió d'abandonar Red Bull ha estat una notícia bomba, ja que el pròxim equip al qual vagi Newey tindrà moltes opcions de competir amb Red Bull. I l'elegit va camí de ser Ferrari, que no ha dubtat a posar a sobre de la taula 105 milions d'euros en un contracte fins al 2027. De fet, segons apunta Business F1 Magazine, l'enginyer ja hauria firmat amb Ferrari.
No és estrany, doncs, que a Maranello es freguin les mans, ja que poden tenir a l'equip el millor enginyer de la Fórmula 1 del món i un gran campió, Lewis Hamilton, que abans de retirar-se vol ampliar la seva llegenda amb un altre títol mundial, i amb l'escuderia més llegendària que hi ha, aquella que va fer gran la Fórmula 1.