Carlos Sainz va ser la principal víctima de l'anunci 'bomba' que es va produir l'any passat, quan Lewis Hamilton va anunciar la seva sortida de Mercedes, per provar sort en Ferrari, i convertir-se en el company de Charles Leclerc. Un moviment que ni tan sols el pilot madrileny no esperava, ja que tenia l'esperança de poder guanyar-se la renovació del seu contracte amb les seves actuacions en la pista. Però es va veure obligat a anar-se'n, i buscar-se un nou equip.
La seva intenció era aterrar en una altra escuderia competitiva, on pogués continuar lluitant per victòries i per podis, i fins i tot convertir-se en un aspirant al títol de Fórmula 1, un objectiu més difícil. Però va estar esperant la trucada de fàbriques com Red Bull Honda o Ferrari, que mai no van arribar, així que finalment es va haver de decantar per la proposta de Williams, que clarament té unes ambicions molt més limitades, i un projecte més modest.
Al fill del mític Carlos Sainz no li va quedar de cap altre remei que acceptar l'oferta de la marca britànica, que en el seu moment va arribar a dominar la categoria, i creuar els dits perquè aquest any poguessin crear un cotxe competitiu, capaç d'entrar de manera regular en els punts. Però molta gent considera que es va equivocar en la seva elecció, i que hauria d'haver tingut més paciència, ja que posteriorment també va rebre la trucada d'altres escuderies, com Alpine.
Precisament, en la famosa sèrie de Netflix, 'Drive To Survive', s'ha revelat que Flavio Briatore es va posar en contacte amb Sainz per negociar i provar d'arribar a un acord, i que ocupés el seient que havia deixat lliure Esteban Ocon amb el seu fitxatge per Haas. Era l'elegit per l'empresari italià per ser el company de Pierre Gasly, però quan van intentar parlar amb ell, ja havia pres la decisió de mudar-se a Williams.
I això va fer que la marca francesa hagués d'oblidar-se d'aquesta possibilitat, i acabés decantant-se pel 'rookie' Jack Doohan, fill del llegendari Mick Doohan, cinc vegades campió de MotoGP de manera consecutiva.
Avisen Sainz del seu error a l'hora de rebutjar Alpine
Després de conèixer-se que Sainz va rebutjar a Alpine, no han tardat a aparèixer les primeres veus que asseguren que es va equivocar i que no va prendre una bona decisió, ja que Briatore té al cap un projecte molt ambiciós, i desitja crear un cotxe invencible en la pista, que aspiri a marcar una hegemonia. I està convençut que ho aconseguirà.
Carlos, en canvi, sap que l'objectiu de Williams és simplement ser entre els 10 primers, i les aspiracions són molt inferiors.