La Gazzetta dello Sport, ja durant aquest darrer estiu, va revelar que Ferrari preparava una renovació d'escàndol per a Charles Leclerc. El diari italià informava que al monegasc li esperava un contracte fins a 2029 que ell mateix podria decidir trencar l'any 2027 si no veia possibilitats per a competir per Mundials i que, per últim, però no menys important, que anava a veure duplicada la seva retribució econòmica anual.

Carlos Sainz, per la seva part, anava a ser el segon a rebre la proposta de prolongar el contracte, però, segons l'esmentada font, des de Maranello no es preparava una oferta per a tants anys i, ni de bon tros, de tants diners com la de Leclerc. Aleshores, va transcendir que l'oferta no acabava de fer-li el pes a l'espanyol i que, per aquesta raó, s'hauria demorat tant la seva nova firma. No obstant això, arribats ja a les portes de la nova temporada, ha quedat clar per què el '55' no renovava: Ferrari i Lewis Hamilton ho tenien acordat per a 2025.

Lewis Hamilton i Frédéric Vasseur, durant els seus dies a McLaren Mercedes / Foto: Europa Press

Carlos Sainz veu on han acabat els diners (i la confiança)

Com no podria ser d'una altra manera, el moviment de Hamilton a Ferrari és el fitxatge del segle. El pilot més llorejat de la història de la F1 ha recalat a l'escuderia més llorejada de la història de F1. Per aquesta raó, es vaticinava que les xifres del nou contracte de l'anglès fossin astronòmiques. En aquest sentit, en el moment de l'anunci, Ferrari només revelava que l'acord seria el d'un contracte "per diversos anys", però el rotatiu britànic Daily Mail ha parlat de xifres.

Serien gairebé 100 milions d'euros (85 milions de lliures) en diversos conceptes. En aquesta xifra hi entrarien ingressos d'altres factors a banda del sou que percebria de l'escuderia de Maranello: patrocinis, drets d'imatge, bonificacions i més. Per aquesta raó, encara es desconeix el sou base per any que cobrarà, però s'especula que el seu sou de 2024 superi els aproximadament 50 milions de dòlars que percebia durant 2023, tal com va revelar Forbes.

Lewis Hamilton, amb la bandera britànica / Foto: Europa Press

Així doncs, Sainz ja veu on han acabat els diners, i sobretot la confiança, que des de Ferrari semblaven prometre-li. Ara, l'espanyol haurà de buscar-se equip, tenint al davant un apassionant mar de possibilitats. Des de les portes entre obertes de Red Bull si Checo Pérez acaba per no ser renovat, fins a Sauber de cara a 2025, passant inclús per Mercedes i el seient que deixarà lliure el propi Hamilton. Ara com ara, però, caldrà esperar. El mateix Carlos Sainz ha afirmat que hi haurà notícies sobre el seu futur "quan correspongui".

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!