Ferrari sembla tenir decidit renovar els seus dos pilots més enllà de 2024, però la Gazzetta dello Sport ha revelat les condicions que l'escuderia ha preparat per a Charles Leclerc i per a Carlos Sainz i les de l'espanyol són un autèntic acudit al costat de les que se li proposen al monegasc.
Primerament, perquè el madrileny volia assegurar-se el seient fins a 2026 i la firma italiana només li ofereix prolongar la seva vinculació fins a 2025. Mentrestant, Leclerc ja hauria segellat el seu nou vincle amb l'equip vermell fins a finals de la temporada de 2029, amb la possibilitat de marxar al cap de tres temporades si el propi Leclerc així ho considera. Amb tot, això no és tot, ja que no menys important, és la retribució econòmica que percebrien ambdós pilots. A Sainz se li millora lleugerament pel que fa al seu contracte encara en vigència, mentre que a Leclerc se li doblaria el salari, passant de cobrar 25 milions d'euros anuals a 50 milions.
Les diferències esportives i contractuals no es corresponen
Evidentment, les condicions que l'escuderia del Cavallino li ha proposat al '16' són molt més favorables que les que li ha proposat al '55', però el fet que Carlos Sainz demani firmar fins a 2026 té a Ferrari sospitant que seria un pla del madrileny i de la seva família per, aleshores, fer el salt a Audi en la seva arribada a la Fórmula 1.
Sigui com sigui, en cap dels casos es corresponen les diferències esportives i contractuals entre Charles Leclerc i Carlos Sainz. Durant la present temporada, ha estat l'espanyol per davant en el Mundial de Pilots, quedant la gran creu d'aquest final de temporada després que un fos segon a Abu Dabi i l'altre, Sainz, ni acabés la carrera després que el seu motor l'obligués a abandonar per sobreescalfament.
Un criteri de carrera esbiaixat
Finalment, va ser Leclerc qui va sortir a la foto com el millor pilot de Ferrari pel que fa la puntuació, però Sainz va completar una temporada molt més regular, amb menys errors i, sobretot, sent ell qui es penja la medalla de l'únic pilot que s'ha endut una victòria "no Red Bull" durant aquesta temporada 2023. A més a més, és innegable que Ferrari ha tingut durant la primera meitat de la campanya un criteri de carrera esbiaixat en favor de Leclerc, veient-se inclús un undercut a Hongria com a gota que va fer vessar el got.