El futur de Carlos Sainz a Ferrari cada dia és més fosc. De res no serveix el gran rendiment que està mostrant el pilot madrileny al volant d'un SF-23 que és molt lluny dels millors anys de l'escuderia italiana. En il cavallino rampante continuen buscant donar amb la tecla que permeti al seu monoplaça fer aquest salt de qualitat per competir amb Red Bull. En el dia d'avui, l'històric equip de la Fórmula 1, està molt lluny de les posicions que per història hauria d'ocupar, i ni tan sols és capaç d'assolir Mercedes i Aston Martin.
No obstant això, Sainz, està demostrant amb escreix el gran pilot que és. Es va poder veure en el Gran Premi d'Àustria, on va obtenir un gran ritme i va protagonitzar una espectacular batalla amb el Red Bull de Checo Pérez, a qui a punt va estar d'amargar-li la tercera posició. L'acompliment de Sainz hauria de ser reconegut per qualsevol escuderia, tanmateix, des del seu propi equip menyspreen al pilot espanyol, com es va poder comprovar en el Red Bull Ring, on tenia més ritme que el seu company Charles Leclerc, però no van deixar atacar-lo.
Carlos Sainz, menystingut per Ferrari
Sainz va viure un diumenge negre. A les males decisions de Frédéric Vasseur, que té sobreprotegit Leclerc, se li van sumar unes penalitzacions finals que el van fer perdre el quart lloc fins a la sisena posició. Això no obstant, per a molts va ser el millor pilot de la cursa, i així ho va demostrar.
Però, sembla que Carlos ha de fer molt més per demostrar el que val. Perquè 'el príncep' Leclerc és l'ullet dret de Ferrari. En la premsa italiana reconeixen que Sainz es va adaptar millor en Spielberg, no obstant això, des de l'escuderia italiana van decidir sacrificar l'espanyol amb una doble parada en boxes, per afavorir la segona posició del monegasc, que era molt més lent.
"Si l'anàlisi de Spielberg no es limita a la cursa de diumenge, sinó que també s'estén a la qualificació Shootout (Esprint) i a la cursa Sprint, queda clar que la configuració en el SF-23 del monegasc no era la ideal per a les condicions relliscoses de l'asfalt. Leclerc, molt més que Carlos Sainz, va tenir serioses dificultats per controlar un cotxe molt nerviós i incapaç assolir la temperatura dels pneumàtics", va dir el periodista italià Franco Nugnes en declaracions a Motorsport.com.
Charles Leclerc és intocable
El periodista italià reconeix que Leclerc és el preferit de Ferrari: "Leclerc busca solucions més extremes amb un monoplaça ràpid i difícil de controlar, mentre que Sainz sembla trobar un millor equilibri en l'ús del cotxe. Ferrari, per tant, ha de trobar l'equilibri adequat per no desvirtuar l'estil de conducció d'un sobre l'altre, tenint en compte que les indicacions del 'príncep' és considerat el millor pilot a tots els efectes".
Així doncs, davant del menyspreu a què s'està veient sotmès Carlos Sainz, queda clar que el seu futur en Ferrari cada dia és més complicat. No només pel seu bé, ja que seria millor per a ell trobar un equip que valorés les seves qualitats, sinó perquè a Ferrari mai acceptaran que estigui per davant del protegit.