Un Carlos Sainz intractable emula Max Verstappen després del seu abandonament i guanya a Austràlia. I és que, amb el neerlandès fora de combat i amb l'ombra vermella de Charles Leclerc sempre al retrovisor, l'smooth operator ha controlat de principi a final la carrera per assegurar-se una victòria que significa el primer doblet de Ferrari des de Bahrain 2022.

El que algun dia havia de passar, ha passat avui

Llàstima que ens hagi agafat amb Fernando Alonso tan lluny, però, almenys, ho ha fet amb Carlos Sainz en la batalla. Max Verstappen ha hagut d'abandonar. Ja a la volta 3, amb Carlos ja havent-lo avançat, el cotxe del neerlandès ha començat a treure fum de la seva part del darrere. Semblava pols. Inclús quan Verstappen es queixava que perdia el cotxe, era difícil de creure, però, efectivament, el que algun dia havia de passar, ha passat avui, a poc més de les 5 del matí hora espanyola: Max Verstappen s'ha quedat fora per problemes de fiabilitat, amb el fre del darrere traient flames.

En aquest context, Carlos Sainz s'ha quedat en solitari en el lideratge, mantenint fora del DRS Lando Norris. El britànic de McLaren és qui s'ha quedat en segona posició, recordant aquell famós 'Carlando' que l'últim cop que va col·laborar es va traduir en el triomf de l'espanyol a Singapur 2023. Sigui com sigui, i malauradament per a Carlos i per a tots aquells que ràpidament han pogut reviure fantasmes passats, Charles Leclerc li ha guanyat la posició a Norris amb un undercut i s'ha convertit en la principal amenaça per al madrileny.

Un Virtual Safety Car cau com l'anell al dit per a Fernando Alonso

I si era poc picant l'abandonament de Verstappen, a la volta 17, quan tothom ja havia parat i quan els durs d'Alonso ja estaven dient prou, Lewis Hamilton abandonaria per problemes amb la unitat de motor i provocaria un Virtual Safety Car que cauria com l'anell al dit per a Fernando Alonso. L'asturià, que havia arrencat 10è i havia perdut posició amb Hamilton a la sortida, s'ha estalviat 13 segons amb el Virtual i ha sortit del box en 5a plaça.

Hauria estat rodó que hagués arribat el Virtual Safety Car una volta abans per empalmar amb l'aturada de Sainz, però, igualment, el '55' ha sortit del box amb un pneumàtic 7 voltes més jove que el de Leclerc i ha pogut tornar a obrir espai, encadenant volta ràpida rere volta ràpida. Alonso, per la seva part, que estava en una magnífica 5a posició, ha vist com Checo Pérez l'avançava, però ha aconseguit aferrar-se al DRS del mexicà, guanyant segons molt importants per tal de consolidar de nou una posició sòlida per a ell com a Jeddah.

Russell perd el cotxe a estela de Alonso i la FIA sanciona amb 20 segons una suposada "maniobra potencialment perillosa" de l'asturià

I ha estat precisament com fa dues setmanes a la riba del Mar Roig, que Fernando Alonso ha hagut de lluitar per la seva posició amb George Russell. El de Mercedes, aquest cop amb molt més ritme que l'asturià, ha estat enganxat al '14' durant 8 voltes, però en la 58, la darrera, ha perdut el cotxe, anant-se'n al mur i provocant un altre Virtual Safety Car amb el que acabaria la carrera.

L'accident de Russell no ha estat precisament poca cosa, però li ha tret un gran pes de sobre a un Fernando Alonso que ha tornat a consolidar una gran posició amb un Aston Martin que no estava per a ser 6è. Amb tot, la FIA, després d'investigar l'espanyol per brake test (frenar més del compte), ha acabat considerant la seva és una "maniobra potencialment perillosa", sancionant-lo amb 20 segons per una conducció que, en corba, no deixa de ser legal.

Resultats de la carrera a Austràlia
 
  Pilot Equip Interval
1 Carlos Sainz  Ferrari  
2 Charles Leclerc  Ferrari +2.366
3 Lando Norris  McLaren +5.904
4 Oscar Piastri  McLaren +35.770
5 Checo Pérez  Red Bull +56.309
6 Lance Stroll  Aston Martin +1:33.222
7 Yuki Tsunoda  RB +1:35.601
8 Fernando Alonso  Aston Martin +2 posicions
9 Nico Hülkenberg  Haas +1:44.553
10 Kevin Magnussen  Haas +1 volta