Un absolut desastre. Així es pot definir, fins al moment, la nova temporada de Ferrari en el Mundial de Fórmula 1. Però el cert, és que no deixa de ser una continuació de l'últim tram de la campanya anterior, quan a l'escuderia italiana se succeïen els errors, un darrere de l'altre, que van acabar per enterrar totes les opcions de, almenys, ser primers en el mundial de constructors. A partir d'allà, els capitostos de l'equip vermell, van decidir fer canvis en l'estructura interna, començant pel canvi de Mattia Binotto per Frederic Vasseur, al capdavant d'il cavallino rampante.

Frederic Vasseur enfadat de braços plegats / Foto: Europa Press
Frederic Vasseur enfadat de braços plegats / Foto: Europa Press

Carlos Sainz, assenyalat en Ferrari

Tanmateix, no han aconseguit donar amb la tecla perquè el SF-23 sigui un monoplaça competitiu. I en Ferrari han obtingut el pitjor inici des de 2009. El més preocupant és que, malgrat haver portat millores a diferents circuits, el cotxe pilotat per Carlos Sainz i Charles Leclerc no ha pogut fer aquest pas endavant per aconseguir enganxar-se als llocs de cap. Ni Leclerc ni Sainz no han assolit cap podi en tot el que portem de temporada, i els mals resultats comencen a atipar als capos italians, que es planegen una revolució.

Carlos Sainz en el GP d'Austràlia / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Carlos Sainz en el GP d'Austràlia / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

I el pilot madrileny és el principal assenyalat per uns resultats que, certament, no són culpa seva. El SF-23, com dèiem, té seriosos problemes de fiabilitat i una alta degradació de pneumàtics, a més de ser a anys llum dels Red Bull. Ara, per si no n'hi hagués prou, Mercedes va introduir novetats al seu monoplaça que si han funcionat, bona mostra d'això és que els seus dos pilots, Lewis Hamilton i George Russell, van quedar segon i tercer respectivament en el Gran Premi d'Espanya.

Ferrari planeja desprendre's de Sainz

Sainz no és el culpable directe dels problemes del seu monoplaça, no obstant això, a Ferrari consideren que en l'últim Gran Premi, el pilot espanyol va donar mostres de les seves carències. Carlos sortia segon en graella, després de realitzar una gran qualy, quan el seu company Charles Leclerc es va quedar fora en la Q1. Tanmateix, a la marca italiana consideren que sortir segon i acabar cinquè és una cosa que no es pot consentir i va irritar els caps de l'escuderia vermella. Si tot continua així, sembla que hi haurà conseqüències internes que podrien acabar amb Carlos fora de Ferrari.

Charles Leclerc Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Charles Leclerc i Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Florent Gooden

S'ha especulat molt sobre el futur de Carlos Sainz en il cavallino rampante. Està clar que les estratègies des del box estan fetes per afavorir Leclerc. El monegasc és vist com el pilot número 1 en Ferrari, relegant l'espanyol a un segon pla, tot això, fa que el madrileny pugui lluir menys les seves qualitats. Malgrat tot, Sainz està per davant del seu company en el mundial de pilots i suma 58 punts pels 42 d'un Leclerc que tampoc no dona mostres de millora. Sigui com fos, si les coses no canvien, Carlos acabarà sense seient en Ferrari i amb la silly season a la cantonada, el seu nom serà el protagonista de molts rumors.