El futur dels dos pilots de Ferrari serà, sens dubte, un dels serials d'aquest estiu en la Fórmula 1. Amb l'aturada que es fa cada any per aquestes dates, els pilots agafen les seves vacances per tornar als circuits amb les energies renovades al segon tram de temporada, però com cada any, la Silly Season, alimenta els rumors sobre fitxatges, renovacions i canvis de seient, per la qual cosa no poden desconnectar del tot. És el que els succeeix tant a Carlos Sainz com a Charles Leclerc.
El contracte d'ambdós pilots expira el 2024 i des de Maranello ja han iniciat les negociacions, prioritzant la renovació d'un Leclerc al que, com és evident, tenen més estima. Menys sort sembla que correrà el pilot espanyol, i és que malgrat repetir que el seu pla A és continuar competint en la històrica scuderia, els italians semblen tenir altres plans. El futur de Sainz, doncs, sembla ser lluny del box d'il cavallino rampante on, a dir veritat, sempre l'han tingut en un segon pla.
Carlos Sainz, lluny de Ferrari
Segons informen mitjans alemanys, el madrileny ja tindria firmat un preacord amb Sauber per ocupar el seu seient el 2025. De fet, la marca passarà a ser Audi el 2026, amb l'entrada en vigor de les noves regles. Els rumors han situat Sainz a prop de la marca dels cèrcols, però ara sembla que la firma final és més a prop que mai.
Durant el Gran Premi de Bèlgica ja va deixar clares les seves intencions de resoldre el seu futur abans de començar la nova temporada, "prefereixo saber on correré abans de començar la temporada, perquè això elimina la distracció d'estar negociant un nou contracte", va dir Sainz, però, ara, sembla que el contracte que firmarà no serà amb Ferrari.
Serà Audi qui entrarà en 2026 i qui aculli Sainz com una de les seves principals armes per aixecar un ambiciós projecte. Fins aleshores, l'actual pilot de Ferrari, correrà per a Sauber el 2025, amb qui ja té un preacord segons el mitjà Auto Action.
Sainz té un precontracte amb Audi
Des de la marca alemanya veuen en Carlos Sainz un gran pilot per ser l'emblema del projecte, no només per les seves qualitats de pilotatge - que ha demostrat àmpliament - sinó també per la seva experiència i coneixements. I és que l'espanyol ha passat per equips com Red Bull, Renault, McLaren i Ferrari.
El seu pare, el mític Carlos Sainz, és un dels seus grans avaladors i el seu gran padrí per al seu possible fitxatge per Audi, i és que corre el Dakar amb la mateixa marca. Andreas Seidl, cap de l'equip, també aposta fort per la seva arribada. Ambdós van coincidir en McLaren i junts van iniciar el seu ressorgir.
Com dèiem, malgrat l'intent de Mercedes i Aston Martin per fitxar Leclerc, el monegasc seguirà en Ferrari i tots els esforços aniran dirigits a ell, deixant Carlos en un segon pla. Als seus 30 anys, l'espanyol podria fer un pas enrere cap a un equip amb menys història, que li permetés sentir-se important i fer grans coses en la Fórmula 1.