S'apropa el final de la temporada de la Fórmula 1 i Carlos Sainz continua sense trobar equip. El pilot madrileny acaba contracte amb Ferrari, que ja li ha comunicat que no el renovarà, a més d'assegurar-se el fitxatge de Lewis Hamilton per a la temporada que ve. En un primer moment, semblava que Sainz no tindria problemes a trobar un altre cotxe guanyador, ja que en els últims anys ha demostrat ser un dels millors pilots de la graella, però a l'hora de la veritat tot es va complicar.

Amb l'opció de fitxar per McLaren descartada, ja que l'equip britànic compta amb la continuïtat de Lando Norris i Oscar Piastri, l'entorn de Carlos Sainz es va centrar a obrir dues vies molt desitjables que, a més, tenien moltes opcions d'acabar sent realitat. Eren Red Bull i Mercedes.

Carlos Sainz, després de guanyar el GP d'Austràlia / Foto: Ferrari

Carlos Sainz es queda sense cotxe guanyador

El pla inicial era que Carlos Sainz es convertís en el company de Max Verstappen en Red Bull, l'actual escuderia que domina el campionat. El paper del Checo Pérez està sent molt irregular, per la qual cosa es donava per fet que el mexicà no seguiria a l'equip de la beguda energètica. Red Bull, tanmateix, va acabar renovant a Sergio Pérez, un pilot que mou molta afició i que és ideal per a Max Verstappen, que se sap el líder indiscutible de l'equip.

Carlos Sainz es va moure llavors cap a Mercedes, que necessitava un gran pilot per substituir Lewis Hamilton. Eren una oportunitat espectacular per créixer, però Mercedes va acabar per prenent una decisió inesperada, en apostar per Andrea Kimi Antonelli, que amb només 17 anys ja està donant molt de què parlar en Fórmula 2. Russell passarà a ser el líder de l'equip, amb l'italià com a segon de bord.

Lewis Hamilton substituirà a Sainz en Ferrari la temporada que ve / Foto: Europa Press

Una decisió molt important

Amb la porta dels equips capdavanters tancada, a Carlos Sainz no li queda més remei que fer un pas enrere i fitxar per una escuderia de pitjor nivell, la qual cosa li allunya definitivament de poder competir per guanyar carreres. Les tres opcions que contempla ara el madrileny són Alpine, Williams i Sauber, 3 dels equips de la zona mitjana i baixa de la graella. Les dues primeres prometen millores als seus monoplaces, encara que sembla complicat que a curt termini aconsegueixin apropar-se als equips de dalt.

La tercera via és Sauber, que la temporada que ve continuarà tenint un dels pitjors cotxes, encara que a partir del 2026 passarà a ser Audi, una de les escuderies que millor pinta tenen per a la nova Fórmula 1 que naixerà en el 2026, amb l'entrada d'importants canvis en la normativa. Seria fer un pas enrere per intentar fer després dos passos cap endavant, una aposta molt arriscada, encara que possiblement la millor pensant en el mig i el llarg termini.