La temporada de Fórmula 1 ha estat marcada per una silly season que es va obrir de manera molt prematura amb l'anunci del fitxatge de Lewis Hamilton per Ferrari. I és que si hi havia algú perjudicat directament per aquest moviment era Carlos Sainz. El madrileny, que havia sonat per a diverses escuderies grans com Red Bull o Mercedes, va acabar firmant sorprenentment per Williams fins a 2026. O això crèiem tots.

La realitat és que Sainz està vinculat a l'equip britànic fins a l'any 2028, però disposaria d'una clàusula al seu contracte que li permet sortir de l'escuderia a partir del 2026. Això li obre un ventall de possibilitats pel futur de l'encara pilot de Ferrari i torna a posar en l'aire la seva carrera esportiva quan amb prou feines ha tingut temps de tancar un serial que sembla que es tornarà a reobrir en un futur no molt llunyà.

James Vowler, Team Principal de l'equip Williams / Foto: Europa Press

James Vowles, sobre el futur de Sainz: "Tenim un acord de 4 anys"

En unes declaracions que recull el mitjà Motorsport.com Espanya, James Vowles, director de l'equip Williams Racing, afirmava que el contracte que uneix a Carlos Sainz amb els britànics és més llarg del que tots pensàvem: "Tenim un acord de 4 anys". Per tant, el pilot madrileny ha de vestir els colors de l'equip de Frank Williams fins a 2028, sempre que cap de les dues parts no canviïn d'opinió en la temporada que es renovarà per complet el reglament: "Després del 2026, ambdues parts poden deixar-lo", explicava Vowles.

Això obre les portes a un nou ventall de possibilitats per a Sainz, que tindrà temps per veure quin és l'equip que millor s'adapta a les noves regles de la FIA i decidir a partir d'un any que serà clau per a la competició. De moment, tres pilots com Sergio Pérez, Fernando Alonso i Oscar Piastri deixaran els seus seients lliures per a 2026. A falta de veure què succeeix en el futur, les tres opcions es plantegen com les millors de la graella: Red Bull són els actuals campions i han estat els grans dominadors dels últims anys, Aston Martin acaba de firmar Adrian Newey i la seva aposta promet un cotxe guanyador, mentre que McLaren té el millor cotxe de la competició actualment.

Carlos Sainz podria acabar a Aston Martin el 2026 / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Està clar que parlar ara seria pronunciar-se abans de temps, sobretot tenint en compte que tots els equips tornaran a la casella de sortida. Tot el demostrat fins ara no tindrà valor i les escuderies hauran de tornar a competir per veure qui dona abans amb la tecla per adaptar-se a un nou reglament que promet revolucionar la Fórmula 1.

Frédéric Vasseur li deixa la porta entreoberta a Carlos Sainz

Malgrat que l'estada de Sainz a Maranello està arribant a la seva fi, Frédéric Vasseur no ha dubtat a reconèixer el gran treball que està fent el '55': "Tinc un enorme respecte per Carlos, pel que ha fet per l'equip en els últims anys, però principalment els últims dos anys amb mi." I és que malgrat el revés que va patir amb la notícia que Hamilton s'asseuria al seu cotxe, el madrileny va aconseguir domar el Cavallino Rampante i durant la temporada passada va ser part clau de la recuperació dels italians a la competició.

Fred Vasseur, Team Principal de l'equip Ferrari / Foto: Europa Press

"Sé perfectament que la situació no era fàcil al principi de temporada, però és un mega professional", explicava Vasseur sobre el paper que està tenint Sainz en una campanya complicada. El madrileny sap que haurà d'abandonar Ferrari a final d'any, i per això el director d'equip francès es va reunir amb el seu pilot al principi de curs: "Acordem junts pressionar fins a l'últim revolt de l'última volta i ho està fent molt bé". El '55' està compromès amb l'equip i demostrant ser tot un professional, una cosa que ha enamorat Vasseur i que no dubta a deixar-li la porta entreoberta a Sainz: "Sí, per descomptat" responia en ser preguntat sobre si li agradaria tornar a treballar al costat del madrileny.

De moment, la següent cita per a Sainz i Ferrari serà el Gran Premi de l'Azerbaidjan. Els italians arriben al circuit caucàsic amb grans aspiracions en una cursa que, a priori, es disputaran amb McLaren en un traçat on el Red Bull pateix més del normal.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!