Malgrat no poder disputar el Gran Premi de Qatar per un problema de fuga de combustible en el SF-23, Carlos Sainz està passant un gran moment en Ferrari. El pilot espanyol és cinquè en la classificació de pilots, just per davant del seu company Charles Leclerc que, malgrat estar més ben considerat per part de Frédéric Vasseur, cap d'equip, no ha estat capaç de demostrar ser millor que el seu company. De fet, el monegasc sempre ha estat afavorit per les decisions d'equip, no obstant això, no ha estat capaç d'avançar el madrileny.
De moment són 8 punts de diferència els que distancien un i un altre, amb cinc curses al davant que prometen una lluita intensa per imposar-se i ser el 'guanyador particular' de l'escuderia. Tot això amb el futur d'ambdós en l'aire. Encara que sembla que Leclerc ja ha arribat a un acord amb els de Maranello per ampliar la seva vinculació, que de moment acaba el 2024, encara no hi ha gens oficial, però tot apunta que hi haurà una entesa amb un contracte molt lucratiu per al monegasc.
Sainz es queda sense opcions
Més difícil sembla tenir-ho l'espanyol, que encara que ha demostrat ser millor malgrat la multitud d'adversitats viscudes, no està tan ben considerat a la marca vermella. A Sainz li resta un any de contracte amb els italians i la seva opció preferencial és la de continuar vinculat a la mítica scuderia.
I és que una de les portes que semblava haver-se obert de cara a 2025, s'ha tancat de cop. I és que fins que es resolgui la seva situació, Sainz viu en una silly season constant. S'ha especulat molt amb la possibilitat que el pilot de 28 anys fitxi per Mercedes, tanmateix, l'escuderia dirigida per Toto Wolff no acollirà a Sainz.
I és que l'accident que va involucrar a Lewis Hamilton i George Russell a Qatar podria haver fet saltar les alarmes, això no obstant, ha servit per reforçar encara més la relació entre ambdós, quan el de Stevenage va entonar el mea culpa. "Crec que som un gran equip. George i jo encara tenim una gran relació. Discutirem les coses i treballarem. Soc feliç d'assumir la responsabilitat com el noi gran. No crec que George tingués on anar en aquell moment", va comentar a Sky Italia, tancant la porta al fitxatge de qualsevol altre pilot.
Audi o Ferrari, Sainz no té on elegir
Així doncs, Sainz es va quedant sense opcions. Fa temps que el madrileny diu que vol tenir resolt el seu futur abans que comenci la pròxima temporada per estar centrat únicament en la pista. Tanmateix, es va apropant el moment i el seu futur continua estant en l'aire.
El pla A del pilot espanyol és el de seguir en Ferrari, però de moment les negociacions semblen no haver arribat a bon port. L'altra gran opció és la d'Audi, que entrarà amb força el 2026 en la Fórmula 1, i vol formar un projecte guanyador amb Carlos Sainz com a emblema. Només el temps dirà on acaba corrent.