Ferrari ara mateix és una bomba. L'escuderia italiana està passant per un dels seus pitjors moments en el mundial de Fórmula 1. I és que il cavallino rampante ha passat de ser un dels millors equips de la graella a passar per uns moments en què ni tan sols copen el podi. Amb Red Bull molt per sobre de la resta de mortals, els de Maranello haurien d'estar competint per rascar-li alguna victòria al totpoderós Max Verstappen o, almenys, lluitar per ser el segon millor equip de la graella.

De moment, cap dels seus dos pilots no suma cap podi i han aconseguit un dels pitjors inicis de temporada de tota la seva història. Els problemes van arrossegant-se d'algun temps ençà enrere, en concret, en el tram final de la campanya anterior, on una sèrie d'errors successius, van impedir a l'equip vermell d'aconseguir endur-se el mundial de constructors per davant de Red Bull. Després de substituir Mattia Binotto per Frédéric Vasseur al capdavant de l'escuderia, els problemes no s'han solucionat i a Ferrari continuen sense donar amb la tecla per fer de l'SF-23 un monoplaça competitiu.

Frédéric Vasseur enfadat de braços plegats / Foto: Europa Press

Carlos Sainz és millor que Leclerc...

A tot això cal sumar-li el mal ambient intern que hi ha al box. A Ferrari veuen Charles Leclerc com el pilot número 1 i a Carlos Sainz per darrere d'ell. De fet, des de l'escuderia italiana atribueixen directament els mals resultats al pilot espanyol i no als problemes del seu monoplaça.

Sainz és a la corda fluixa i el seu futur en Ferrari continua sent una autèntica incògnita, i tot perquè Leclerc no el pot ni veure. Perquè si ens cenyim als resultats d'aquesta temporada, el pilot espanyol està rendint molt per sobre del monegasc, però a l'escuderia italiana veuen a Charles un futur campió, la qual cosa no veuen a Carlos.

Charles Leclerc capbaix / Foto: Europa Press

El madrileny acumula millors registres que el seu company. Principalment, està per davant en el mundial, sumant 68 punts que el situen en cinquena posició, davant els 54 de Leclerc, que és setè, per darrere de George Russell. Però, la cosa no es queda aquí, en classificació Sainz també venç el monegasc per 6 a 2, i en diumenges de cursa el balanç de l'espanyol també és millor, on venç per 5 a 3.

... i això molesta en Ferrari

No obstant això, com comentàvem, a Ferrari, veuen a Leclerc com a pilot número 1, i a Carlos Sainz com un bon company. Així ho assegurava el comentarista de DAZN, Roldán Rodríguez, que deia que "Leclerc és un pilot que sempre ha estat acostumat a ser el número 1, el millor, el més ràpid, i Carlos Sainz, sembla que és bon noi i no fa especialment soroll, però compte".

Charles Leclerc i Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Florent Gooden

L'esmentat comentarista lloa la traça de Carlos, del que diu que està posant en un compromís el monegasc: "No se sap on és el límit de Carlos perquè cada dia és una miqueta millor i això està desestabilitzant una mica Leclerc". Un fet que no ha agradat gens en Ferrari perquè Carlos li està passant la mà per la cara, i volen tenir al seu suposat pilot número 1 per davant d'ell, per això, no li van deixar atacar-lo en el Gran Premi del Canadà.