A exactament un mes que la temporada de Fórmula 1 abaixi el seu teló a Austràlia, els fanàtics del Gran Circ han pogut saciar en certa manera el seu hype amb les primeres presentacions de la graella. A banda de McLaren, que també ha rodat sobre el traçat de Silverstone amb el monoplaça de la pròxima temporada, ho ha fet Carlos Sainz a bord del nou FW47 de Williams, això sí, amb una livery encara no definitiva.
Tal com ha confirmat James Vowles, Team Principal de l'escuderia de Grove, es tracta d'un model que respon a una evolució de l'FW46 de 2024 i amb el qual, inclús, no descarta podis ocasionals. D'aquesta manera, Carlos Sainz buscarà ajudar a un gegant adormit de la F1 com ho és Williams a consolidar-se a la zona mitja o inclús assaltar el top 4 de la graella, donant continuïtat als brots verds que es van veure a l'equip anglès durant el darrer tram de la passada temporada.
Nuevo año.
— DAZN España (@DAZN_ES) February 14, 2025
Nueva vida.
Nuevo coche.@Carlossainz55 estrena el FW47 en Silverstone 🤩#DAZNF1 pic.twitter.com/DV8KnP3dkO
Carlos Sainz assumeix galons
Tot i que el moviment de Ferrari a Williams no deixi de ser una passa enrere en el curt i mitjà termini, Carlos Sainz compartirà equip amb un pilot amb molt potencial com ho és Alexander Albon. No obstant això, des de l'arribada de l'espanyol al box blau marí, és el seu '55' el que està assumint galons.
Aquest divendres ho ha tornat a fer sent ell qui ha presentat el cotxe sobre l'asfalt de Silverstone en el filming day de 200 quilòmetres que l'escuderia rodarà durant tota la jornada. Tot i que Carlos Sainz ha destacat que "fer una volta d'instal·lació amb un cotxe que acaba de néixer pot ser complicat", ha conclòs que "tot ha anat bé", tot i el considerable "fred" que ha fet durant el matí d'aquest divendres al traçat anglès.
Carlos Sainz, satisfecho tras subirse al FW47 de Williams por primera vez
— DAZN España (@DAZN_ES) February 14, 2025
James Vowles: "Es veurà progrés, però ens centrem el 2026, 2027 i 2028"
De la mateixa manera que Carlos Sainz ha confirmat que "podrem seguir amb el nostre pla", James Vowles ha mantingut els peus a terra, però en ser qüestionat per podis, ha revelat que "res és impossible". En aquest sentit, el Team Principal més jove de la graella ha detallat que "es veurà progrés, però ens centrem en el 2026, 2027 i 2028".
I és que, de la mateixa manera que la seva escuderia veïna, Aston Martin, Williams posa l'accent del seu projecte en el canvi de reglament de 2026. En aquest sentit, mentre que l'escuderia de Lawrence Stroll comptarà amb un actiu de valor incalculable com ho és Adrian Newey, l'equip conformat per Sainz i Albon comptarà amb un motor Mercedes al qual s'apunta com el més potent de cara a la nova era de la Fórmula 1.