El contracte de Carlos Sainz amb Ferrari acaba el 2024 i aquesta situació ha generat molts rumors tant al pàdoc com en els mitjans de comunicació. Hi ha diversos equips interessats a treure al madrileny de la mítica scuderia per convertir-lo en punta de llança i encapçalar el seu projecte, tanmateix, les intencions del pilot espanyol passen per continuar vestint de vermell. Sempre ho ha dit, al seu cap no hi ha cap altra cosa que prolongar la seva vinculació amb il cavallino rampante.
La idea del pilot, de 28 anys, és tenir clar el seu futur abans de l'inici de la pròxima temporada de Fórmula 1, el 2024, per tenir el cap únicament en la pista i rendir al màxim. Ara, tant Ferrari com Carlos Sainz hauran d'asseure's a negociar, però perquè tot arribi a bon port, sembla que les negociacions seran molt dures. El tram final de temporada de l'espanyol, nefast, ha significat que perdés la seva particular 'batalla' contra el seu company, Charles Leclerc, malgrat haver estat per davant durant gairebé tota la campanya.
La renovació de Sainz es complica
Els de Maranello continuen veient el monegasc com el pilot número 1 i il predestinato no tindrà problemes per estendre la seva vinculació amb Ferrari durant llarg temps. No obstant això, el bon rendiment de Saniz a bord del monoplaça italià, no serà suficient perquè la seva renovació sigui un camí de roses.
Amb Leclerc lligat durant molt temps, amb l'espanyol existeixen més dubtes. Sainz busca un contracte de dos anys més, fins a 2026, amb il cavallino rampante, sent aquesta exigència el principal escull en les negociacions per renovar la seva etapa al box italià. Des de Ferrari només han ofert un any, la qual cosa ha desencadenat discussions entre agent, pilot i directius.
El pilot madrileny és menystingut en Ferrari, les estratègies de l'equip, sempre han anat dirigides a afavorir Leclerc, que està en una posició més avantatjosa al box vermell. Malgrat ser l'únic que ha aconseguit una victòria el 2023, per davant dels Red Bull, Sainz sempre ha estat a l'ombra del monegasc.
Lando Norris, el principal culpable
Aquesta situació deixa en molt mal lloc a Carlos Sainz, plantejant la incògnita de si la seva petició d'estendre el seu contracte per dos anys, en comptes de per un, serà acceptat. En cas de ser fructíferes les negociacions, l'espanyol seguiria en Ferrari fins a 2026, precisament, el que no volen a Maranello.
I la raó no és cap altra que des del garatge italià tenen les mires posades en deixar el seient de Sainz a Lando Norris. El pilot de McLaren és el gran favorit, per darrere de Max Verstappen, que no es mourà de Red Bull, per a la majoria d'equips que volen fer un salt de qualitat.
El britànic acaba contracte el 2025 i és allà quan Ferrari no vol tenir cap compromís amb el pilot espanyol, per deixar pas a Norris. De moment, les exigències de Carlos Sainz no tenen resposta, i la possibilitat que Lando ocupi el seu lloc cada vegada és més probable.