La temporada de Ferrari és un calc de l'anterior. L'inici de campanya en aquest nou mundial de Fórmula 1 és una continuació del tram final de l'any passat, on els errors de l'escuderia italiana van acabar dinamitant les seves opcions de ser líders en el mundial de constructors, molt lluny dels Red Bull de Max Verstappen i Checo Pérez. El cavallino rampante va ser protagonista per encadenar errors que van condemnar a Carlos Sainz i Charles Leclerc, en les seves opcions de guanyar el campionat o, si més no, ser competitius.

Al box dels de Maranello es van fer una sèrie de canvis estructurals, entre els quals va destacar el canvi de cap d'equip, destituint Mattia Binotto perquè arribés un Frederic Vasseur, que tampoc no ha estat capaç de donar amb la tecla per fer del SF-23 un monoplaça per competir amb els Red Bull. Ferrari ha protagonitzat una de les pitjors engegades de la seva història i cap dels pilots no ha aconseguit trepitjar el podi en les sis curses disputades fins ara. Uns resultats que fan perillar el futur de Carlos Sainz a Ferrari.

Charles Leclerc Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Charles Leclerc i Carlos Sainz en la prèvia d'un GP de Fórmula 1 / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Carlos Sainz, a la corda fluixa

El pilot madrileny acaba contracte el 2024 amb la marca italiana, tanmateix, la seva continuïtat està penjant d'un fil. Sainz té un contracte que inclou unes clàusules per objectius, que podrien suposar la seva sortida de Maranello, quedant-se sense seient per a quan arribi la data límit.

Lluny de mirar-se el melic, a l'escuderia vermella pensen que el problema és del rendiment del seu pilot, i no de l'alta degradació dels pneumàtics i dels problemes de fiabilitat d'un SF-23, que és molt lluny de poder competir pels llocs davanters. Tant és així que Ferrari està quart en el mundial de constructors, molt lluny de Red Bull, per descomptat, que domina amb puny de ferro.

Carlos Sainz Ferrari / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Carlos Sainz es treu els guants en acabar una cursa amb Ferrari / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

No obstant això, qui haurien de ser els seus competidors, Mercedes i Aston Martin, també són lluny dels italians. A Ferrari creuen que el problema és de Sainz i, per aquesta mateixa raó, estan plantejant-se executar la clàusula de rescissió perquè no ha complert els objectius estipulats aquest any.

Sainz revelarà el seu futur a final de temporada

Al box vermell prefereixen Charles Leclerc, al qual veuen com a pilot número 1, i a qui sí que volen conservar. Bona prova d'això, és que a Ferrari estan 'fent el llit' a un Carlos Sainz que volen per darrere de Leclerc, com es va poder observar en el Gran Premi de Mònaco.

Fernando Alonso i Carlos Sainz parlant en la prèvia d'un GP de Fórmula 1 / Foto: Europa Press
Fernando Alonso i Carlos Sainz parlant en la prèvia d'un GP de Fórmula 1 / Foto: Europa Press

De fet, Sainz s'ha pronunciat respecte als rumors que el situen fora de Ferrari i, lluny de confirmar la seva continuïtat, ha donat ales a especulacions. "Tot es resoldrà abans de l'inici de la pròxima temporada. Òbviament, no vull revelar quines són les meves estratègies quant a negociacions de contracte perquè és una cosa que mai no explicaré", va dir en declaracions a Crash.net.

"De tota manera, sempre he posat èmfasi en com m'agrada afrontar un Campionat sabent on correré l'any següent, perquè aquesta experiència la vaig tenir a Renault i no m'agradava res", va afegir el protagonista. Així doncs, a final d'any sabrem les intencions del madrileny, encara que sembla que no el veurem vestit de vermell el 2024.