El Ferrari #50 de Miguel Molina ha estat el primer a creuar la línia de meta a les 24 Hores de Le Mans 2024. D'aquesta manera, Molina es converteix en el tercer pilot espanyol en pujar al primer esglaó del podi, després de la victòria de Marc Gené l'any 2009 i el doblet de Fernando Alonso els anys 2018 i 2019. Ferrari aconsegueix així la seva segona victòria consecutiva després de 50 anys d'absència, obtenint també el tercer lloc del podi. El Toyota #7 ha arribat en segona posició en una carrera que liderava fins a pocs minuts pel final.
L'equip format per Molina, Nicklas Nielsen i Antonio Fuoco ha hagut de patir fins a l'últim segon per a endur-se el triomf, ja que han entrat a l'última volta gairebé sense energia i amb els seus perseguidors pressionant per darrere. A una hora i mitja del final, l'equip ha tremolat en tenir problemes amb una de les portes. Direcció de carrera els ha anunciat que havien de tancar-la correctament, la qual cosa ha obligat al de Lloret de Mar a passar per boxes i entregar el liderat al Toyota #7. El Ferrari ha aprofitat l'aturada per a fer un canvi d'estratègia i omplir el dipòsit, un fet que ha estat crucial per a remuntar els segons perduts i arribar a la meta amb la benzina justa.
🏆𝗙𝗘𝗥𝗥𝗔𝗥𝗜 #𝟱𝟬 𝗪𝗜𝗡𝗦 𝗧𝗛𝗘 𝟵𝟮𝗻𝗱 𝟮𝟰 𝗛𝗢𝗨𝗥𝗦 𝗢𝗙 𝗟𝗘 𝗠𝗔𝗡𝗦🏆#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/mXqhoHcAXA
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 16, 2024
La sort, un factor clau
L'incident ha portat flashbacks de la carrera de l'any passat, en la que Molina va veure com les seves opcions de victòria s'esvaïen per una petita pedra al radiador del cotxe. En aquesta ocasió, però, el contratemps ha acabat en anècdota. La mala sort d'aquesta edició se l'ha endut el Toyota #8 de Brendon Hartley, que ha quedat fora de competició per un xoc amb el Ferrari #51. Aquest últim ha acabat lluitant per la segona plaça amb el Toyota #7 de l'argentí "Pechito" López, també protagonista en les últimes voltes.
López ha estat víctima de la pluja i ha perdut 18 segons de vital importància en perdre el control i fer una virolla quan faltava una hora. Amb l'última aturada a boxes del Toyota, el vehicle de Molina ha aconseguit recuperar el temps perdut per l'incident de la porta i situar-se com a líder amb només 7 segons d'avantatge sobre el seu perseguidor. Un marge que, tot i la pressió de López, ha estat suficient.
Last year we achieved what many said was impossible to achieve.
— Ferrari Hypercar (@FerrariHypercar) June 16, 2024
This year we could only do one thing: work even harder and do it all again.
Here's to another day of glory.#LeMans24 #FerrariHypercar #Ferrari499P #Ferrari #WEC pic.twitter.com/e6le5gZYb3
La pluja, artista convidada
La carrera ha estat plena d'emoció, tensió i incidents, en gran part gràcies a la pluja que ha caigut durant tota la nit a la localitat francesa. La manca de previsió de pluja de Ferrari ha estat a punt de costar-los la victòria per un error d'estratègia, però la sortida del Safety Car, des de les 3.40 h fins a les 8.10 h, ha tornat a estrènyer la classificació i ha deixat una carrera frenètica. Amb el circuit mullat, els pilots havien de ser encara més precisos. Qualsevol badada els podia sentenciar, com ha estat el cas de López.
El català Álex Palou també ha lluitat pel podi amb el seu Cadillac #2 i, fins i tot, ha arribat a liderar la prova en diverses ocasions. Finalment, s'ha hagut de conformar amb la setena plaça en el seu debut a la prova. Un resultat molt per sobre de les seves expectatives tot i la seva poca experiència.