La Fórmula 1 arribava a un dels caps de setmana més esperats del calendari: el Gran Premi de Mònaco. El circuit de Montecarlo, tant emblemàtic com complex, es preparava per acollir un dissabte de classificació en què Charles Leclerc ha confirmat el seu cartell de favorit. El corredor local s'havia mostrat com el més ràpid a recórrer els carrers de la seva ciutat durant totes les sessions d'entrenament i també ha arrasat per portar-se la pole. Oscar Piastri ha acabat segon i Carlos Sainz completa el trident de cap de cursa per a demà.

I és que a Mònaco, la qualy és fins i tot més important que la mateixa cursa. De fet, en les 69 edicions que s'han disputat en tota la història als carrers de Montecarlo, 59 victòries han estat de cotxes que partien des d'alguna de les 3 primeres posicions i tan sols 2 pilots han aconseguit pujar a dalt de tot del podi sortint per darrere de la cinquena posició. És per això que en apagar-se l'últim llum del semàfor s'encenien els nervis i les presses a tota la graella: ningú no volia quedar-se enrere i tots buscaven el seu espai per brillar als luxosos carrers del circuit, aprofitant al màxim cada gir entre els murs de Mònaco.

Charles Leclerc Pole GP Monaco / Foto: EFE
Charles Leclerc s'ha emportat la pole del GP de Mònaco / Foto: EFE

Sorpresa amb Fernando Alonso i Checo Pérez, ambdós fora a la Q1

Hi havia presses per sortir en una qualy on el trànsit i la millora de la pista han estat els principals protagonistes. Els nervis afloraven en un pàdoc i en unes grades on veien que cada pas per línia de meta comportava un nou líder en la primera sessió de classificació. Des del mur, els càlculs mil·limètrics per sortir a pista en el moment exacte marcarien el destí de tots els pilots, entre ells Checo Pérez i Fernando Alonso. L'asturià tornava a l'escenari on la 33 ha estat més a prop que mai amb unes sensacions molt millors de les que va deixar a Imola. L'Aston Martin havia demostrat ser molt ràpid durant tot el cap de setmana, però queia en un últim intent on el trànsit de la pista li ha impedit donar el màxim.

El mateix li succeïa a un Checo Pérez que reia irònicament per ràdio i titllava de "broma" la situació que havia viscut durant una Q1 en la qual s'han pogut veure fileres de cotxes completament aturats a la pista. La complexitat del circuit i la falta d'espai per a uns cotxes tan amples feien gairebé impossible no molestar els altres pilots en les seves voltes ràpides durant tota la sessió. Així doncs, el millor cotxe de la competició no era capaç de passar a Q2 i quedava fora de la segona sessió de classificació juntament amb l'Aston Martin d'Alonso, el Williams de Sargeant i els dos Sauber de Zhou i Bottas.

Fernando Alonso GP Monaco / Foto: EFE
Fernando Alonso, eliminat a la Q1 del GP de Mònaco / Foto: EFE

Recital de Leclerc a casa i els McLaren confirmen la seva evolució

La tònica de la primera sessió s'estenia a una Q2 en la qual Lando Norris i Piastri han confirmat que McLaren és en condicions de competir fins i tot amb Red Bull. Els 'papaia' (avui grocs i verd en honor a Ayrton Senna) no van de fanal i segueixen en la seva excel·lent dinàmica evolutiva que van començar a construir la passada campanya. Mentrestant, el local Leclerc feia un recital de com pilotar a Mònaco i continuava volant als carrers de casa seva sense necessitat d'arriscar, deixant clar a tots que no hi ha ningú millor que ell a Montecarlo. Ocon, Hülkemberg, Ricciardo, Stroll i Magnussen queien eliminats al final de la segona sessió de qualy.

Ja en Q3, Max Verstappen arrasava al primer sector, però es dessagnava en els dos següents amb un cotxe que es mostrava més nerviós del normal. Les corbes lentes no afavorien un Red Bull que tocava el mur en el seu últim intent i no era capaç d'acabar la classificació més amunt de la sisena plaça. Per la seva part, Mercedes sembla haver fet un petit pas en la seva evolució i les fletxes platejades partiran demà des de la cinquena (Russell) i la setena plaça (Hamilton). A les últimes posicions de punts, Tsunoda sortirà vuitè, Albon novè i Gasly dècim.

Lando Norris GP Monaco / Foto: EFE
Nova livery de McLaren per al GP de Mònaco / Foto: EFE

Però el més important, la part alta de la graella, es tancava amb una fusió entre McLaren i Ferrari: Norris acabava quart, darrere del seu gran amic Sainz, i deixava Piastri segon com a primer cotxe dels de Woking. D'aquesta forma, Leclerc trencava la ratxa de 8 poles seguides de Max Verstappen (totes les d'aquesta temporada) i aconseguia una de les pole position més importants de tota la temporada. A falta de veure com es desenvolupa la cursa de demà, la gran dificultat del circuit per avançar i el domini del pilot monegasc a casa fan pensar que no hi haurà moltes variacions respecte a les posicions inicials.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!