Els clubs de LALIGA han compartit les seves experiències i insights a Alemanya, en una visita organitzada per l'Oficina de Clubs amb el Borussia Mönchengladbach, Bayern Leverkusen, Borussia Dortmund, Schalke 04, FC Köln

Els clubs de LALIGA han realitzat un segon viatge de feina internacional, després de l'èxit de l'any passat a Londres, a la vall del Ruhr d'Alemanya per crear sinergies amb alguns dels principals equips de la Bundesliga en matèria d'explotació comercial d'infraestructures en els dies de partit.

L'expedició ha visitat estadis emblemàtics com el Signal Iduna Park del Borussia Dortmund, un dels més grans del panorama europeu, o el BayArena del Bayer Leverkusen, equip que actualment està dirigit per una llegenda de LALIGA com Xabi Alonso.

Els estadis espanyols com els alemanys disposen de nombroses experiències que permeten oferir a l'aficionat una nova manera de viure el futbol. En el cas del València CF, els dies de partit ha posat en marxa la Matchball Experience. Eduard Castell, Business Stadium Manager del Valencia CF, remarca que "aquesta és una experiència única que consisteix en què els aficionats poden rebre a l'equip al vestuari local, veure els racons més emblemàtics de Mestalla i poder viure la trobada des del nostre SUPERBOX, un espai que ofereix una experiència prèmium durant el partit. Igualment, amb aquesta experiència, en el postpartit, els aficionats poden acomiadar els jugadors des de la zona mixta i emportar-se una pilota firmada pels jugadors".

A nivell tecnològic els dies de partit, el València CF fa ús des de la temporada passada de la tecnologia NFC amb què els socis i abonats del club ché poden agilitar la seva entrada a l'estadi. Una mesura innovadora que també implementa el Girona FC. Llauren Navarro, director comercial i de màrqueting del Girona FC, assenyala que "la transformació digital va arribar a tots els processos del soci i a l'aplicació del club, on disposen del seu abonament digital".

Més enllà dels aspectes tecnològics, el Girona FC també posa el focus en crear una gran oferta d'activitats prèvies al partit per aconseguir més fan engagement. "Dues hores abans de cada partit posem en marxa una fanzone, en la qual hi ha un DJ i de vegades venen també a tocar alguns grups locals", assenyala Navarro, que afegeix que aquest tipus d'activacions, que en ocasions inclou degustacions gastronòmiques, "abans no existien i la gent venia a l'estadi amb el temps just, però des de fa ja quatre anys la fem cada partit i la gent s'ha acostumat i ja ve amb més temps".

El club català també ha creat dos espais VIP annexos a Montilivi, en el qual destaca una sala chill out on, entre altres accions, un xef d'un dels restaurants més reconeguts de la ciutat prepara un menú amb els millors productes de la zona, una acció que es fa en col·laboració amb una associació local. L'objectiu "és donar una qualitat extra a l'experiència d'assistir a un partit", indica Navarro.

A la ciutat del Nervión, el Sevilla CF vol oferir als seus aficionats una experiència única quan visitin el Sánchez Pizjuán. Mariana García, Directora de l'Àrea Social i Ticketing del Sevilla CF, assenyala que aquest any el club sevillà ha llançat "cinc experiències de matchday, amb les quals els sevillistes poden viure moments únics el mateix dia de partit, tals com el bus arrival i l'escalfament, un tour privat per l'estadi, un Meet & Greet, una foto al final del partit en la gespa de l'estadi, i una Player Experience".

Aquesta última anima els aficionats a anar unes hores abans del partit per poder descobrir alguns dels espais més desconeguts del Sánchez Pizjuán, o accedir a la zona mixta després de la trobada. A més de totes aquestes experiències immersives, el club compta "amb cinc zones d'hospitalitat, amb diferent gamma de serveis i productes, i 14 llotges privades," afegeix García.

Un altre dels clubs de LALIGA EA SPORTS que està dissenyant una prèvia de partit atractiva per als seus aficionats és el CA Osasuna. "El que estem treballant ara són totes les activitats que podem oferir abans dels partits, com per exemple veure l'arribada dels futbolistes o fins i tot tenir un meet and greet amb un jugador", afirma Iñigo Domeño, director d'explotació del CA Osasuna. Tanmateix, entre les opcions que ja ofereix el club rojillo estan "les visites guiades amb unes ulleres de realitat virtual on es poden reviure moments històrics del club", indica Domeño.

Els estadis de LALIGA Hypermotion tampoc no es queden enrere i els clubs també busquen reinventar l'experiència de l'aficionat. Un dels clubs que està despuntant en aquest aspecte és el Reial Oviedo que, com altres clubs de LALIGA, duu a terme un tour experiencial els dies de partit en el Carlos Tartiere. "Aquest tour inclou una visita guiada al museu, a la sala de premsa, zona mixta i al vestidor a primer equip, així com el visionament de l'escalfament de l'equip", comenta Estela Díaz, directora de negoci i operacions del Reial Oviedo.

No obstant això, els plans del club d'Oviedo no es quedaran allà, ja que continuen treballant per modernitzar l'estadi de cara a oferir encara més opcions als seus aficionats. "Estem en una època de canvi i d'evolució bastant ràpid, hem fet obres a l'estadi en un temps rècord de 50 dies. Ha estat realment espectacular tots els canvis que hem aconseguit en tan poc temps", explica Díaz.

Per la seva part, la SD Eibar, un dels clubs més carismàtics de la competició per estar ubicats a la localitat més petita de totes les que competeixen en LALIGA, treu partit d'Ipurúa malgrat les seves petites dimensions i brinda una experiència exclusiva els dies de partit.

"Tenim diferents serveis en matchdays. D'una banda, expliquem amb sis boxes d'empresa, que els tenim venuts per a tota la temporada, cadascun format per deu butaques, amb un servei molt personalitzat per a cada un d'ells. I addicionalment comercialitzem dues experiències diferents, una en tribuna principal i l'altra en tribuna nord, que compten amb diferents característiques per viure els partits," assenyala Andoni Aranzábal, director de desenvolupament comercial de la SD Eibar.