Una delegació de clubs de LALIGA ha viatjat a la vall del Ruhr (Alemanya) per visitar alguns dels estadis alemanys més capdavanters com el Signal Iduna Park del Borussia Dortmund o el VELTINS Arena del Schalke 04, amb l'objectiu de crear sinergies i compartir experiències sobre com incrementar el potencial dels estadis en els dies de no partit amb diferents accions.

Així, al marge de tota la informació que els clubs espanyols van poder recollir i intercanviar amb els seus homòlegs alemanys, es van posar de relleu alguns dels projectes més rellevants que tenen lloc en LALIGA gràcies a les sinergies generades.

Pedro López, responsable d'esdeveniments i Hospitality VIP de l'Atlètic de Madrid, afirmava que ja, des del disseny del nou Ar Riyadh Air Metropolitano "sabíem que volíem fer un estadi polivalent per als 365 dies d'any. És a dir, que havia de tenir sales especials i multifuncionals tant per a esdeveniments de diari, com per a esdeveniments corporatius, i fins i tot per a esdeveniments multitudinaris com concerts".

En aquest sentit, López comentava que, per exemple, "empreses o particulars celebren el seu esdeveniment amb diversa tipologia de xerrades o col·loquis o fins i tot presentacions de productes. I ja quan arriba l'estiu s'organitzen els concerts, que és quan finalitza la competició. Per a això, introduïm un terra tècnic especial sobre la gespa i el deixem fins a finals de juliol". A més, López va assenyalar que l'Ar Riyadh Air Metropolitano acollirà aquestes festes nadalenques "la pista de gel més gran d'Europa del 20 de desembre al 5 de gener. És un projecte espectacular".

El Athletic Club també aposta per acollir grans esdeveniments esportius en San Mamés, la denominada Catedral del futbol espanyol. Borja González, director de Negoci i Innovació del Athletic Club, ressaltava que "en el passat hem acollit esdeveniments com la Challenge i Champions Rugby 2018, els EMA MTV Awards el 2018, la Final de la Women's UEFA Champions League, l'inici d'etapa Vuelta a Espanya el 2019, el començament del Tour de França 2023, i diversos concerts com els de Metallica, Guns and Roses o Muse". Així mateix, González comentava que "quant a pròxims grans esdeveniments que se celebraran a San Mames, tindrem la Final de la UEFA Europa League en el 2025, i la final de la Champions Cup de rugbi el 2026".

Fora dels dies de partit a San Mames, González va indicar que l'estadi compta amb una oferta que inclou "la botiga principal de l'estadi, a més d'unes altres tres físiques a la ciutat i la província, un restaurant gastronòmic, una taverna i un sport bar, a la qual cosa s'afegeix una línia de negoci dedicada a la celebració d'esdeveniments de tota mena a l'estadi, ja siguin d'àmbit corporatiu o més grans, que poden acollir entre 200 i 3.000 persones".

Un altre dels clubs que destaca en l'explotació del seu estadi més enllà dels 90 minuts és el Reial Valladolid CF. Cristina Garicano, responsable d'Hospitality i Protocol del Reial Valladolid CF, explicava que "l'Estadi José Zorrilla ofereix espais multidisciplinaris per realitzar tota mena d'esdeveniments corporatius i socials com conferències, presentacions, activitats de Team Building o concerts.

Actualment, realitzem esdeveniments corporatius i experiències com els que duem a terme a la Sala 'Origen · Ànima · Emoció', que té un disseny acollidor i s'ubica just sobre el Túnel dels Vestidors. Aquest espai està disponible per realitzar tota mena d'esdeveniments corporatius, celebracions especials, presentacions o tastos de vins." Així mateix, el club posa a disposició altres espais com la sala de premsa per realitzar tota mena d'esdeveniments o reunions.

Tanmateix, el club pretén fer reformes a l'estadi per millorar encara més l'experiència en dies en què no es disputen partits. L'esmentat projecte de millora, segons Garicano "té per objectiu principal elevar la qualitat del servei que oferim als nostres clients amb una experiència més exclusiva i personalitzada. Les millores inclouran la renovació dels espais, la incorporació de tecnologia avançada i l'optimització de la comoditat. A més, volem rendibilitzar aquestes inversions mitjançant la comercialització dels espais VIP per a esdeveniments privats i corporatius en els Dies de no partit. Això no només maximitzarà l'ús de les nostres instal·lacions, sinó que també generarà noves oportunitats de negoci i ens posicionarà com a espai per a esdeveniments de primer nivell".

La Reial Societat també treu partit del Reale Arena. Yon Álvarez, responsable comercial de l'estadi Txuri-Urdin, afirmava que el club donostiarra "té diferents línies d'actuació amb diferents associacions o relacions laborals" amb diferents actors a l'hora d'explotar l'estadi els dies sense partit. "L'any passat vam realitzar 262 esdeveniments externs i el que sí que volem és augmentar la xifra. Dins d'aquests esdeveniments externs, hi ha de tot tipus, de petits, d'un volum limitat de persones, que podrien ser 10, 15 o 400; o fins i tot esdeveniments de rugbi, concerts en els quals ja l'aforament és per complet," afegia Álvarez.

El Llevant UD té clar que el seu estadi és ja un espai multiusos. María Aragó, responsable d'infraestructures de negoci del Llevant UD, assenyalava que "el Llevant UD porta anys consolidant la seva aposta per convertir l'estadi en un espai actiu els 365 dies de l'any. Aquest estiu, el Ciutat de València va ser escenari d'esdeveniments de primer nivell, com els concerts de David Guetta, Luis Miguel, Juan Luis Guerra, Operació Triomf i la innovadora Gastroleague".

Aragó també va destacar "la recent creació del Club d'Empreses. Amb aquest club, les companyies valencianes han trobat a l'estadi una oportunitat única per organitzar els seus esdeveniments corporatius. Entre els pròxims esdeveniments, destaquen els sopars nadalencs per a empreses, que prometen ser una experiència inoblidable en un entorn exclusiu."

Tal com fa el Llevant UD, el Cadis CF converteix el Nuevo Mirandilla en una infraestructura versàtil capaç d'acollir diferents tipus d'esdeveniments. Raúl Vizcaíno, director comercial i màrqueting del Cadis CF, indicava que per explotar l'estadi quan no hi ha partit el club gadità ofereix "en funció a l'època de l'any diverses experiències com la celebració del Carnaval Màgic i el d'estiu. També tenim disponibles espais a l'estadi per llogar per part d'empreses, ja sigui per a formacions o que fins i tot puguin organitzar menjades com les de Nadal. A més, quan l'equip no juga a casa aprofitem per oferir un visionament del partit a l'estadi". Vizcaíno va comentar també la firma d'un contracte amb una productora especialista en artistes internacionals per a l'explotació i comercialització el mes de juliol de concerts multitudinaris a l'Estadi Nou Mirandilla.

A la Comunitat de Madrid, el CD Leganés treballa per posicionar l'estadi de Butarque com un lloc de referència no només en l'àmbit futbolístic. "Actualment intentem acollir tota mena d'accions que nosaltres considerem que es poden adaptar amb un club de futbol, tants esdeveniments B2B o corporatius. També estem traient productes amb partners que tenim, com poden ser activitats infantils, gymkanas o tours de l'estadi, a més d'accions publicitàries. Totes les possibilitats que considerem que es poden donar i que poden tenir un sentit a l'estadi, les escoltem, les valorem i les duem a terme", assenyalava Gregorio Ros, responsable d'explotació d'estadi i esdeveniments del CD Leganés.