En la vida, res és etern, i en el cas del futbol, passa exactament el mateix. Per molt influents que siguin alguns jugadors en els seus clubs i seleccions, el pas del temps és inevitable i la necessitat de fer un pas al costat perquè arribin nous talents és vital. És per això que un jugador del Barça ha decidit fer un pas al costat quan acabi la temporada, i de fet, ja li ho ha comunicat a Xavi Hernández.

El jugador que abandonarà el Barça a final de temporada serà Sergio Busquets, capità del club i emblema de la millor època de la història de l'entitat. La notícia, que ja es va rumorejar anteriorment, sembla ja un fet confirmat al cent per cent i el jugador acabarà la seva etapa en el Barça després de 14 anys en l'elit absoluta i se n'anirà a un equip de la MLS dels Estats Units.

Sergio Busquets Barça 2021 2022 / Foto: Europa Press
Sergio Busquets, jugador del Barça / Foto: Europa Press

El capità del Barça, a punt d'anar-se'n als Estats Units

La marxa de Sergio Busquets a un equip dels Estats Units era una cosa que ja es deia des de fa uns mesos, especialment quan el propi Busquets va deixar entreveure la possibilitat que la temporada actual seria la seva última temporada jugant en el Barça, dient per a RTVE que "tinc un any de contracte en el Barça i després ja veurem, puc seguir o valorar altres opcions".

Ara, sembla ser que el jugador ha pres una decisió definitiva: marxarà als Estats Units quan acabi la temporada amb el Barça, i el club en el qual jugarà serà l'Inter Miami, equip que va jugar contra el Barça durant l'última pretemporada. Així doncs, el capità del Barça vol acabar la seva carrera lluny de Barcelona i ha escollit la ciutat de Miami per sobre de la resta d'opcions, i passarà a formar part d'una lliga, la MLS, que viu un constant creixement amb l'arribada de certs jugadors com Gareth Bale i Riqui Puig, que van abandonar el futbol europeu per provar sort als Estats Units.

Sergio Busquets Barça / Foto: Europa Press
Sergio Busquets, jugador del Barça / Foto: Europa Press

Sergio Busquets, una llegenda en majúscules

Sergio Busquets és, sens dubte, un dels jugadors més importants de la història del Barça i una llegenda que ha guanyat tots els títols possibles amb el club de la seva vida. L'actual primer capità del Barça va arribar al primer equip el 2008 de la mà de Pep Guardiola i la resta és història, sent una peça clau en els esquemes de tots els entrenadors que han passat pel club fins a l'actualitat, en la qual Xavi Hernández ho veu com una de les pedres angulars del seu projecte malgrat tenir 34 anys.

El centrecampista del Barça ha jugat amb el club 696 partits, sent el tercer jugador amb més partits disputats en tota la història del Barça, per darrere de Leo Messi i Xavi Hernández. En aquests 696 partits, ha marcat 18 gols i ha repartit 42 assistències, però el més destacable del joc de Sergio Busquets sempre ha estat la seva grandíssima capacitat de controlar el partit al seu aire i de llegir abans que ningú les diferents situacions de joc.