Marc Márquez ha fet un pas de gegant en la seva recerca de tornar a ser campió del món. Aquesta temporada ha dit adeu a Honda per enrolar-se en el prometedor projecte de Gresini, al costat del seu germà Álex, on pilotarà una Ducati, la que aquest mateix any ha fet campió a Pecco Bagnaia, la Desmosedici GP23. Malgrat ser una moto satèl·lit, el de Cervera, tindrà serioses opcions de conquerir el seu novè títol.

Els temps realitzats a València, en el circuit Ricardo Tormo, permeten saber que l'ilerdenc tornarà a ser entre els llocs davanters en el Mundial de 2024. I és que, per fi, dimarts passat, el '93' va pujar a la Ducati, malgrat tenir contracte amb Honda fins al 31 de desembre d'aquest mateix any. No obstant això, un pacte entre ambdós va permetre a Marc provar la que serà la seva nova amiga el 2024.

Marc Márquez rient Honda / Foto: EFE
Marc Márquez al seu últim podi amb Honda / Foto: EFE

Es revela la xerrada de Márquez amb el seu enginyer

Les primeres sensacions són impressionants. Amb a gairebé unes voltes, a cavall de la Ducati, encara sense els colors de Gresini, Márquez va domesticar la bèstia. Va fer el quart millor temps de la sessió, infonent la por i despertant la il·lusió dels seus més propers.

En la seva primera tanda, es va veure un somrient Marc, prova que li va agradar el que va veure. No obstant això, en tenir contracte amb la marca de l'ala daurada, el vuit vegades campió del món no va poder parlar, en finalitzar la sessió, sobre les primeres sensacions.

Marc Márquez surt del box de Gresini en la seva nova Ducati / Foto: EFE
Marc Márquez surt del box de Gresini en la seva nova Ducati / Foto: EFE

Sí que ho van fer el seu germà, Alex Márquez, i Michele Masini, el director esportiu de Gresini. Tanmateix, van ser molt mesurats en les seves paraules i tampoc no van deixar massa pistes sobre l'esdevingut al garatge de l'equip de Faenza.

Els 6 punts destacats per Márquez

Enmig de l'expectació generada, milers de mitjans a les portes del box, va ser Sky Sports, qui té els drets del Mundial de MotoGP, que va captar la conversa que va mantenir Marc Márquez amb el seu nou cap de mecànics, Frankie Carchedi. En la xerrada, després d'esbossar un somriure d'orella a orella, el català va explicar les diferències entre la Honda i la Desmosedici GP23, destacant 6 punts clau.

Marc Márquez amb la Ducati en els tests de València / Foto: EFE
Marc Márquez amb la Ducati en els tests de València / Foto: EFE

L'excel·lent grip posterior va ser un dels factors que més va entusiasmar el '93'. Una situació que s'entén, ja que aquest punt era un dels que més problemes generava a la moto japonesa. La Ducati és menys exigent que l'Honda, i li va costar menys aixecar-la en els canvis de direcció, un altre dels aspectes que més va agradar a l'ilerdenc. Marc esperava que la Ducati no girés del tot bé, una de les principals queixes al seu dia de Dovicioso, tanmateix, va poder comprovar que girava millor de l'esperat.

Una de les peticions de Márquez és referent a l'ergonomia, i és que el pilot no es va trobar del tot còmode quant a la seva posició a sobre de la moto. Una altra d'elles és millorar el gas en estar inclinat. Considera que no sent com deuria el tren davanter i que la moto s'allarga en fer-ho. Finalment, l'aspecte que més preocupa Marc és la frenada. És un dels punts en els quals més destaca, però sent que si frena molt fort, la moto s'aixeca per darrere. Aquests són els principals punts que es van tractar, l'1 de gener, Marc ja podrà parlar sense embuts.