Fa unes setmanes, A22, la societat propietària de la Superlliga creada per Florentino Pérez, nomenava CEO a Bernd Reichart, amb l'objectiu de rellançar una competició ferida de mort, qui en les últimes setmanes ha declarat la seva intenció d'asseure's amb la UEFA per traslladar-li el seu nou model de competició.
Després de la trobada celebrada aquest matí a Nyon entre tots els actors del futbol europeu i Reichart, la UEFA ha emès en un comunicat en el qual assenyala que "d'acord amb la unitat del futbol europeu, la UEFA i les parts interessades del futbol participants en la mateixa s'ha tornat a rebutjar unànimement la lògica que sustenta projectes com la Superlliga".
En el comunicat, tant la UEFA com directius de lligues i clubs, entre ells, Javier Tebas, president de LaLiga, i Miguel Ángel Gil Marín, CEO de l'Atlètic de Madrid, i representants de jugadors i d'aficionats de tot el continent, també han mostrat la seva sorpresa davant del comentari de Reichart en l'esmentada reunió de què "A22 Sports no està en qualitat de representació de cap club, inclosos els tres clubs que continuen donant suport obertament el projecte".
A més, totes aquestes parts han aprofitat per realçar el seu compromís amb "els fonaments del futbol europeu, que es basen en l'obertura, la solidaritat i la meritocràcia, i serveixen a uns objectius més amplis, que van des dels principis esportius fins a l'interès social, en lloc de privilegis." Un enfocament que, com ha remarcat aquest comunicat, ha rebut, entre altres, "el suport unànime de la Comissió Europea, el Parlament Europeu, l'Assemblea Parlamentària del Consell d'Europa i un ampli suport entre els governs nacionals."
I és que, a Espanya, ja des de fa unes setmanes, la resta dels clubs, excloent el Reial Madrid i Barça, s'han anat posicionant en contra d'aquesta nova reinvenció de la Superlliga, tal com recull avui 'AS'. Entre ells, Mao Ye Wu, conseller de l'Espanyol, que ha assenyalat que la Superlliga "perjudicaria greument els interessos generals del futbol i de la gran majoria de clubs. Per exemple, en el nostre cas, l'Espanyol és un dels clubs fundadors de LaLiga però això no ens atorga ni ha de fer-ho cap blindatge en la competició. Davant del descens que vam patir fa 3 temporades, només valia guanyar-nos en el camp el retornar a la màxima categoria. És l'essència del futbol i de la competició. La Superlliga ja va fracassar una vegada i acabarà novament en fracàs. És un projecte elitista i egoista".
En la mateixa línia que el directiu de l'equip català s'ha pronunciat en els últims dies David Espinar, conseller i director de presidència del Valladolid, que ha dit que encara amb totes les novetats en el disseny de la Superlliga "no justifiquen en absolut la necessitat de crear una nova competició elitista i separada, de la resta de l'ordenament competitiu actual".
Per la seva part, Ángel Haro, president del Betis, ha recalcat que "totes les competicions són millorables, però aquesta millora no s'aconsegueix tancant-les a la meritocràcia. Amb aquest model, passaríem d'un futbol dels aficionats a un futbol dels despatxos". Una cosa amb què ha coincidit Fernando Roig, president del Villareal CF, que ha remarcat que "com el president més antic de LaLiga, sempre he pensat que el més bonic que té el futbol era poder somiar amb aconseguir objectius importants. Que hi hagi una imposició determinada i que no es tinguin en compte els mèrits esportius, és anar contra la pròpia essència de l'esport i, en definitiva, al fracàs absolut. Estem absolutament en contra de la creació de la Superlliga".
Javier Solís, director corporatiu del València, també s'ha mostrat taxatiu davant dels mitjans parlant sobre la Superlliga. La posició del club che és que el futbol "ha de continuar evolucionant, buscar noves vies d'ingressos i adaptar-se a noves formes de consum, però la Superlliga no és la solució per al futbol. Els clubs darrere d'aquest format han contribuït en gran manera a generar una situació d'inflació en la indústria i ho plantegen com una solució econòmica per a ells mateixos, però a costa de l'empobriment dels altres".
L'article d'AS també s'ha fet eco de l'intent de la Superlliga d'establir una via de "diàleg" amb la competició espanyola a fi d'apropar postures. Una cosa per a la qual LaLiga no està molt disposada, ja que aquest cap de setmana ha llançat la campanya Gánatelo en el camp, amb la qual proven de desmuntar arguments que utilitza la Superlliga en contra del campionat domèstic. Entre ells, la idea que els joves cada vegada tenen menys interès per l'esport rei a Espanya, una cosa que, segons dades de LaLiga, és mentida: l'audiència de LaLiga a Espanya entre menors de 24 anys s'ha incrementat més d'un 22% en les últimes 4 temporades.