El Barça no perd de vista les joves promeses que irrompen a tot el planeta, i que poden ser molt interessants de cara al futur. Perquè a més d'apostar pels joves talents que emergeixen de La Masía, també tenen la política de firmar futbolistes d'altres pedreres i que tenen el potencial necessari per arribar al primer equip. Així s'ha demostrat en els últims anys amb casos com els de Pablo Torre o Pedri González.
Sense descuidar altres cracs que van arribar directament al filial, com Mikayil Faye, que va ser traspassat i va deixar una important plusvàlua, o també Ibrahim Diarra, que ha estat l'exemple més recent de tots, i que recentment va poder disputar els seus primers minuts amb l'elàstica blaugrana. I Deco ja està seguint molt de prop la progressió d'una perla anglesa de la qual controlen informes realment positius, i que és tota una sensació a Anglaterra.
Perquè al país britànic afirmen que hi ha un diamant que pot arribar a convertir-se en una estrella mundial, malgrat que encara tingui 15 anys, i es trobi en edat cadet. Tanmateix, això no ha privat Jeremy Monga de ser en boca de tothom, gràcies a les impressionants habilitats que atresora a les botes, i al potencial que té. Així ho ha demostrat a l'equip sub 18 del Leicester City, on juga contra rivals més grans que ell.
En tan sols quatre xocs ha estat capaç d'anotar un gol i de repartir tres assistències, i fins i tot ha pogut debutar amb el filial, on també s'ha estrenat de cara a porteria, i ha disputat diversos partits. És internacional sub 16 i actua com a extrem esquerre, destacant gràcies a la qualitat individual que té, i a la seva velocitat i agilitat. I malgrat haver nascut l'any 2009, pròximament pot arribar a tenir alguna oportunitat amb els professionals.
Els millors clubs del continent no perden de vista a aquesta joia, i entre els seus admiradors ja s'ha col·locat al RB Leipzig, al Reial Madrid, al Liverpool, al Manchester City, a l'Arsenal, al Chelsea o al Tottenham Hotspur.
El Barça no perd de vista Monga
I el Barça també seguirà molt de prop la progressió de Monga durant els propers mesos, si bé no podrà aterrar legalment a Espanya fins al mes de juliol, moment en el qual complirà els 16 anys.
Joan Laporta i Deco poden firmar a un altre talent amb una projecció descomunal.