Un dels jugadors que havien sonat amb força en les últimes setmanes per aterrar en el Barça pròximament, fins i tot durant aquest estiu, és Rayan Cherki. Joan Laporta i Deco tenen activa la recerca d'una nova peça per a l'atac que pugui donar més alternatives Hans-Dieter Flick, i entre els noms que controlen a l'agenda es troba el de l'estrella de l'Olympique de Lió, que està completant una campanya memorable.
Ha deixat de ser considerat com una futura promesa, per refermar-se com una realitat, i pot presumir de tenir unes estadístiques sorprenents, amb un total de 12 dianes i de 18 passos de gol entre totes les competicions que ha disputat aquest curs. I la delicada situació institucional i econòmica que viu el seu club provoca que tingui moltes opcions de fer les maletes aquest estiu, i a un preu que és completament assumible i raonable.

Des del Camp Nou ja saben que no exigiran més de 30 milions d'euros per l'internacional francès, que també ha estat vinculat a altres equips top d'Europa, com el Tottenham Hotspur, el Newcastle United, l'Arsenal, el Manchester United, el RB Leipzig o el Borussia Dortmund. Tanmateix, han pres la decisió de descartar rotundament aquesta operació, i no faran cap intent per fitxar-lo, ja que no consideren que sigui necessari.
Laporta i Deco han arribat a la conclusió que és millor estalviar-se aquests diners, veient que Flick no s'acabava de mostrar especialment seduït ni convençut amb el possible aterratge de Cherki. Creu que hi ha alternatives molt més interessants i cridaneres al mercat, i que el Barça té alguns talents en les categories inferiors que també poden ser útils per assumir el rol que actualment tenen Anssumane Fati o Pau Víctor, que se n'aniran amb gairebé total seguretat.
I entre els candidats que hi ha a La Masía per ascendir amb els professionals tenim Dani Rodríguez, Arnau Pradas, Jan Virgili o Toni Fernández, que ja va poder debutar en un partit de la Copa del Rei aquest curs.
Cherki també està en l'òrbita del Reial Madrid
Un altre conjunt que també té a Cherki al radar és el Reial Madrid, que en el passat ja va valorar la seva possible incorporació, per recomanació de Zinedine Zidane. I Florentino Pérez no l'ha perdut de vista des d'aquell moment.
Així que en el Santiago Bernabéu també poden optar per estudiar la seva arribada, si es confirma el comiat d'Endrick, d'Arda Güler o de Brahim Díaz.